وعده کمک 2.3 میلیارد یورویی آلمان به سوریه

 «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در کنفرانس لندن تأکید کرد، برلین متعهد شده تا 2.3 میلیارد یورو بعنوان کمک به سوریه تا سال سال 2018 پرداخت کند که 1.1 میلیارد یورو از این مبلغ را امسال در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

بنا بر این گزارش، «جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا نیز در این کنفرانس که هم‌اکنون در لندن درحال برگزاری است، گفت: روسیه باید مسئولیت رسیدن کمک‌های انسانی به مناطق محاصره شده در سوریه را بپذیرد و حملات علیه غیرنظامیان باید متوقف شود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: روسیه باید با اجرای معاهدات بین‌المللی،‌ در راستای توقف حملات به غیرنظامیان تلاش کند.

وی همچنین تأکید کرد: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با ضرورت گفت‌وگو درباره آتش‌بس در سوریه موافقت کرده است.

کری علاوه براین در بخش دیگری از اظهاراتش از روسیه خواست تا حملات هوایی در سوریه را متوقف کند.

در همین میان «العربیه» نیز در خبری اعلام کرد: لاوروف و کری بر صحبت درباره راه‌های اجرایی کردن آتش‌بس در سوریه به توافق رسیده‌اند.

«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس نیز از دیگر سخنرانان در این کنفرانس بود. وی تأکید کرد: راه حل سوریه سیاسی است و در انتقال حکومت نهفته است.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین ضمن تشکر از کشورهای لبنان، اردن و ترکیه به خاطر کمک به آوارگان سوری گفت: کشورهای میزبان آوارگان سوریه باید از آوارگان حمایت کنند. کمک به مردم سوریه ضروری است.

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این کنفرانس اظهاراتی را مطرح کرد. وی گفت: تعلیق مذاکرات ژنو ۳ در واقع عمق اختلافات در سوریه را نشان می دهد. مذاکرات به دلیل حملات مستمر و وضعیت سخت انسانی به تعویق افتاده است.

وی در ادامه خواستار بازگشت طرفین به میز مذاکرات شد و تأکید کرد: بازگشت به میز مذاکرات امری ضروری است.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: ما به حمایت بین‌المللی طولانی مدت در سوریه نیاز داریم. در حال حاضر به بیشتر از 7 میلیارد دلار برای کمک‌های انسانی (در سوریه) نیاز داریم.