اروپا درهای خود را به روی پناهندگان می‌بندد

وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: به منظور هماهنگی بیشتر با اتحادیه اروپا و مقابله با مهاجرت غیر قانونی، شرایط جدیدی را برای صدور روادید در نظر گرفته ایم.

 

"تانژو بیلگیچ، " سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه، با اعلام این خبر گفت: روادید الکترونیک ترکیه تنها به آن دسته از مسافران عراقی اعطا می شود که روادید سفر یا اقامت در آمریکا، انگلیس و یا کشورهای عضو قرارداد شنگن را داشته باشند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه  همچنین در خصوص فرآیند صدور روادید برای پناه جویان سوری اعلام کرد: مسافران سوری که قصد سفر به ترکیه را دارند می بایست روادید سفر ارائه دهند. وی افزود: به منظور کمک رسانی به مردم سوریه، پناهجویانی که از مرزهای زمینی عازم خاک این کشور هستند مشمول این قانون نمی شوند و می توانند بدون ارائه روادید وارد ترکیه  شوند.

 

در ماه های گذشته هزاران عراقی از مرزهای ترکیه به اروپا مهاجرت کرده اند. به همین دلیل، کشورهای فرانسه و آلمان از دولت ترکیه خواسته اند تدابیر جدیدی رابه منظور مبارزه با باندهای قاچاق، ممانعت از ورود پناهندگان غیرقانونی از خاک این کشور به اروپا و همچنین ایجاد شرایط دشوار جهت صدور روادید اتخاذ کند.

 

در حال حاضر بیش از 3 هزار پناهنده عراقی در ترکیه به سر می برند.