روزنامه مکه: ایران در عربستان جاسوس دارد!
 روزنامه "مکه" مدعی شد، انتظار می‌رود دادگاه کیفری رسیدگی به مسائل تروریستی و امنیتی در ریاض پروندۀ شبکۀ متهم به جاسوسی به نفع ایران را آغاز کند.

این روزنامه سعودی تأکید کرد که عناصر این شبکه جاسوسی در مارس 2013 دستگیر شدند و اکثر آنان عربستانی هستند.

روزنامه مکه افزود، هنوز تعداد اتهامات مطرح شده علیه این افراد مشخص نیست، و به گفته منابع آگاه محاکمه اعضای این شبکه جاسوسی چند هفته دیگر آغاز خواهد شد.

این بازداشت شدگان 27 نفر هستند و اتهام ادعایی مطرح شده علیه آنان توطئه و جاسوسی ضد امنیت عربستان به نفع ایران اعلام شده است.

تلاش عربستان برای فرافکنی در خصوص بحرانها و ناامنی‌های داخلی خود، درحالی است که این کشور به دلیل حمایت گستردۀ مالی و معنوی از گروه‌های تروریستی در منطقه اکنون با بحران تروریستهای داخلی مواجه شده است که به دلیل گرایش به وهابیت و افراطی گری هرازگاهی دست به اقدامات خونبار تروریستی می‌زنند که از جمله آنان حملات تروریستی و انتحاری مکرر به مساجد شیعیان است.

"منصور الترکی" سخنگوی وزارت کشور سعودی اخیرا در مصاحبه ای تلویزیونی به جمع آوری کمکهای میلیاردی در این کشور برای کمک به گروه تروریستی القاعده در افغانستان اذعان کرده است. وی با این حال مدعی شده است که عربستان به هیچکدام از گروه های تروریستی کمک مالی نکرده است و افرادی تحت عنوان کارهای خیریه این پولها را جمع آوری کرده‌اند.