افشای اطلاعات 30 هزار نیروی امنیتی آمریکا در فضای مجازی

 در این اقدام اطلاعات بیش از 20 هزار مامور مخفی پلیس آمریکا (FBI) و بیش از 9 هزار کارمند وزارت امنیت داخلی آمریکا در فضای سایبری منتشر شد.

بر اساس این گزارش، هکرهای ناشناس با نفوذ به شبکه کامپیوتری وزارت دادگستری آمریکا توانستند اطلاعات شخصی ماموران امنیتی آمریکا را به سرقت برده و در فضای مجازی منتشر کنند.

هکرها پس از سرقت اطلاعات شخصی، از قبیل نام، سمت، ایمیل کاری،شماره تلفن و محل خدمت نیروهای امنیتی آمریکا، با قرار دادن لینکی در شبکه اجتماعی توییتر از طریق DotGovs@ آن را برای عموم به اشتراک گذاشته اند.

این لیست شامل اطلاعات مربوط به سمت های شغلی ، کارشناس کامپیوتر،مامور تدارکات، تحلیلگر بودجه و مشاورین ارشد پلیس اف بی آی و کارمندان وزارت امنیت داخلی آمریکا است.

به ادعای راشا تودی، هکرها در تماس با خبرگزاری‌های مختلفی این اطلاعات را با آنها به اشتراک گذشته اند و صحت اطلاعات منتشر شده مورد تایید قرار گرفته است.

این در حالی است که روز دوشنبه ،سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا در این خصوص گفت: ما گزارشات در این موضوع را بسیار جدی دنبال می کنیم، ولی تا به این لحظه شواهدی مبنی بر نشت اطلاعات حساس یا اطلاعات شناسایی شخصی در دست نیست.

هکرها از طریق هک ایمیل یکی از کارکنان وزارت دادگستری آمریکا توانستند با نفوذ به شبکه داخلی آن وزارت ، بیش از 200 گیگابایت از داده های مهم این وزارت خانه را به سرقت برند.

هکرهای ناشناس پس از به سرقت بردن اطلاعات با انتشار پیامی تحت عنوان،" این اقدام در حمایت از مردم فلسطین، رام الله، کرانه باختری و نوار غزه و برای کودکانی است که به دنبال پاسخگویی هستند."

سال گذشته میلادی نیز هکرهای ناشناس که به گفته خودشان نوجوانان عضو گروه کراکا(cracka) هستند، توانستند با هک ایمیل رییس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا ( CIA) و رییس اطلاعات ملی آمریکا، اطلاعات شخصی آنها را به سرقت برند و به گفته جیمز کلاپر مدیر آژانس اطلاعات ملی ، این اقدام نیز در حمایت از فلسطین بوده است و تماس‌های تلفن منزل وی تا مدتی به جنبش آزادی فلسطین منتقل می شده است.

وزارت دفاع آمریکا که سال گذشته شبکه داخلی خود را بخاطر حمله هکری از دست داده بود و کارشناسان وزارت دفاع تا چند روز در تلاش برای رفع مشکل و بازگرداندن شبکه بودند از دولت خواست که بودجه ای 7 میلیارد دلاری برای بالابردن ضریب امنیت سایبری وزارت دفاع در سال 2017 میلادی بهاینامر اختصاص دهد.