تماس تلفنی«شیخ زکزاکی» با برادرش

«حسن بالا» عضو جنبش اسلامی نیجریه درباره آخرین وضعیت «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور، تصریح کرد: ارتش نیجریه از ارائه هرگونه اطلاعاتی در خصوص آخرین وضعیت شیخ زکزاکی خودداری می کند، به همین دلیل تاکنون خبر دقیقی جز اینکه وی همچنان در قید حیات است، در دست نیست.

وی همچنین با اشاره به رایزنی های اعضای انجمن علمای اسلام با مقامات دولتی به منظور فراهم آوردن زمینه ملاقات «شیخ زکزاکی» با خانواده اش، تأکید کرد: این رایزنی ها تاکنون نتیجه نداده است و همچنان ادامه دارد.

این عضو جنبش اسلامی نیجریه در پاسخ به سؤالی پیرامون موضع قطعی دولت نیجریه در قبال مسأله ملاقات خانواده شیخ زکزاکی با وی گفت: تاکنون خانواده شیخ زکزاکی موفق به ملاقات وی نشده اند، اما با رایزنی های انجمن علمای اسلام ممکن است این اتفاق در آینده رخ دهد.

حسن بالا در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: تغییری در شمار شهدای یورش وحشیانه ارتش نیجریه به شیعیان این کشور به وجود نیامده است. در این حملات حدود ۲۰۰۰ نفر شهید و ۷۰۵ نفر از شیعیان نیز مفقود شدند.

عضو جنبش اسلامی نیجریه همچنین با بیان اینکه تظاهرات مردم این کشور در اعتراض به بازداشت «شیخ زکزاکی» همچنان به صورت گسترده ادامه دارد، اظهار داشت: تظاهرات مردم نیجریه در همبستگی با «شیخ زکزاکی» در تمامی مناطق و بدون وقفه ادامه دارد.

این عضو جنبش اسلامی نیجریه در همین ارتباط اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که تظاهرات مردم نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی تنها به مسلمانان محدود نمی شود، بلکه بسیاری از مسیحیان نیجریه ای نیز در حمایت از رهبر عالی شیعیان تظاهرات می کنند.