لوهوت پانجایتان - وزیر اطلاعات اندونزی – هشدار داد داعش تهدید کرده است که از سیانور برای مسموم کردن مواد غذایی و قتل‌عام مردم این کشور استفاده خواهد کرد. وی مدعی شد تروریست‌های داعش به دنبال منابع سیانور هستند. پانجایتان بیشترین خطر را متوجه نیروهای نظامی و پلیس این کشور دانست. 

 

بر همین اساس، بنابر گفته وزیر اطلاعات اندونزی تروریست‌های داعش می‌کوشند منابع آب و غذای مردم اندونزی را با سیانور آلوده کنند. پانجایتان تاکید کرد: داعش همینک از سیانور در اقدامات تروریستی خود استفاده می‌کند و منابع غذایی را مسموم می‌کند. وی افزود: ما نسبت به تهدیدات گوناگون داعش آگاهی داریم و خود را برای مقابله با تهدیدات این چنینی آماده کرده‌ایم.

 

پلیس اندونزی در هفته‌های اخیر بیش از 20 تن از تروریست‌های داعش را در این کشور دستگیر کرد. بسیاری از این افراد با تروریست‌های اندونزیایی در سوریه رابطه نزدیکی داشتند. پلیس اندونزی اعلام کرد داعش می‌کوشد تروریست‌های جدید را از میان جمعیت زندانیان اندونزی جذب کند. 

 

تهدیدات تروریستی در اندونزی درحالی افزایش یافته است که در روزهای گذشته این کشور شاهد تظاهرات طرفداران داعش در خیابان‌های جاکارتا بود. 

 

استفاده داعش از سیانور برای قتل‌عام مردم اندونزی/ تظاهرات طرفداران داعش در جاکارتا + تصاویر