رد پای آل سعود در جنایات علیه شیعیان نیجریه

 هارون بناوی از فعالان جنبش اسلامی نیجریه تاکید کرد شیخ زکزاکی در شرایط بسیار بدی به سر می‌برد.

دوازدهم و سیزدهم دسامبر 2015 میلادی بودکه ارتش نیجریه در یک جنایت هولناک، حمله سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده‌ای را علیه شیعیان مظلوم نیجریه انجام داد که به شهادت بیش از هزار شهروند بیگناه در شهر زاریا منجر شد، نیروهای ارتش نیجریه در این جنایت، برخی از شیعیان را در حالی که زنده بودند، آتش زدند. آنها به زنان هم حمله کردند و با سرنیزه سلاح‌هایشان، مورد ضرب و شتم قرار دادند، این‌ها بخش‌هایی از روایت«هارون بناوی» از فعالان جنبش اسلامی نیجریه در گفت‌وگو با تسنیم از جنایت هولناکی است که حدود دو ماه پیش در نیجریه رخ داد که بیشتر یک جنایت جنگی بود.

خودداری حکومت نیجریه از تحویل اجساد شهدا؛ زکزاکی در شرایط بسیار بدی به سر می‌برد

این فعال جنبش اسلامی نیجریه تاکید کرد دولت نیجریه از تحویل اجساد شهدا به خانواده‌هایشان برای این‌که بر اساس  احکام اسلامی دفن شوند، خودداری کرده است، همچنانکه شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه که نیروهای ارتش نیجریه، 6 بار به سوی وی شلیک کردند، و همسرش که دو گلوله به وی اصابت کرد، در شرایط بسیار بدی در زندان به سر می‌برند که این اقدام حکومت مستبد و سرکوبگر نیجریه نقض آشکار حقوق بشر است.

وی افزود حکومت نیجریه حتی به نزدیکان و وکلای شیخ زکزاکی اجازه ملاقات با وی را نمی‌دهند، از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای ارتش نیجریه، سه فرزند شیخ زکزاکی را با وحشی‌گری هر چه تمام در برابر دیدگان پدرشان به شهادت رساندند.

جنایت زاریا یادآور جنایات داعش و بوکوحرام

هارون بناوی گفت : این جنایت هولناک و زشت را فقط فاسقان جنایتکار مرتکب می‌شوند، جنایت زاریا، یک جنایت فاجعه‌بار و هولناک بود که حتی جنایتکارترین گروه‌های تروریستی همچون داعش و بوکوحرام را شگفت زده کرد، نظامیان نیجریه‌ای به سوی زن بارداری که در آستانه وضع حمل فرزندش بود، آتش گشودند که بر اثر شوک ناشی از این حمله، فرزندش سقط شد و متجاوزان در جنایت هولناک‌تر، او و فرزندش را با خودروی زرهی زیر گرفتند.

وی افزود آنها(نظامیان ارتش نیجریه) حسینیه شیعیان را با موشک و آر پی چی هدف قرار دادند که به شهادت بیش از 100 نفر در داخل آن و در آتش سوختن شمار زیادی از آنها در حالی که زنده بودند، منجر شد، همچنین سه نفر پس از 72 ساعت زنده از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

نظامیان ارتش نیجریه هنگام ارتکاب جنایت شعارهای طایفه‌ای سر می‌دادند

بناوی تصریح کرد نظامیان ارتش نیجریه همانند گروه‌های تروریستی وهابی هنگام ارتکاب این جنایت عمل کردند به طوری که هنگامی کشتار شیعیان نیجریه‌ای در زاریا، شعارهای طایفه‌ای ضد شیعه سر می‌دادند، شعارهایی که فقط گروه‌های تروریستی وهابی تشنه خون‌ریزی همانند  داعش،‌القاعده، بوکوحرام و دیگر گروه‌هایی مرتکب می‌شوند که کشتار و نسل کشی شیعیان را در دستورکار خود و جزء اهداف و برنامه های خود قرار داده‌اند.

عضو جنبش اسلامی نیجریه افزود ارتش نیجریه حتی حرمت قبرستان متعلق به جنبش اسلامی را رعایت نکرد و به آن هتاکی کرد که این رفتارها و اقدامات وحشیانه‌ در طول تاریخ فقط از سوی پیروان عقاید انحرافی فرقه وهابیت صورت گرفته و می‌گیرد.

جنبش اسلامی شیعیان، جنبشی مسالمت‌آمیز است

بناوی تاکید کرد جنبش اسلامی نیجریه، نه سلاح دارد نه مهمات، بلکه کاملا یک جنبش مسالمت‌آمیز و صلح‌جو است و دلیل آن این است که هیچ یک از نظامیان متجاوز نیجریه در جریان ارتکاب جنایت اخیر، آسیب ندیدند.

وی افزود نظامیان ارتش نیجریه بیش از هزار نفر از اعضای بی‌دفاع جنبش اسلامی را به شهادت رساندند، درحالی که حتی یک نظامی متجاوز هم زخمی نشد، در زاریا هیچ نبردی میان دو گروه رخ نداد، بلکه یک جنایت از قبل برنامه‌ریزی شده رخ داد که هولناک‌بودن آن حتی بوکوحرام را که از خون‌ریزترین گروه‌های تروریستی به شمار می‌رود،‌شوکه کرد.

نفوذ بوکوحرام به ارتش نیجریه

بناوی درباره منابع مالی بوکوحرام و حمایت تسلیحاتی از این گروه تروریستی افراطی اظهار داشت آن طور که معروف است، دولت سابق نیجزیه به حمایت مالی و تسلیحاتی از بوکوحرام و تحریک آن متهم بوده است، به طوری که محمد بخاری رئیس جمهور سابق نیجریه، دولت سابق را متهم به وابستگی به گروه بوکوحرام کرده است که این گروه تا حد زیادی به داخل ارتش نیجریه نفوذ کرده و امروز اطلاعات دقیق و جدیدی از تحرکات لجستیکی ارتش نیجریه دارد و به حمله به ارتش برای به غنیمت بردن سلاح عادت کرده است.

حمایت دولت نیجریه و سازمان‌های اطلاعاتی غرب از بوکوحرام

وی درباره حامیان تروریسم در نیجریه به تسنیم گفت این سئوال که چه کسانی در پس حمایت مالی و تسلیحاتی بوکوحرام هستند، مهم است، به طوری که دولت نیجریه تا کنون هیچ یک از حامیان بوکوحرام را افشا نکرده است، بسیاری از مردم نیجریه بر این با ورند که دولت نیجریه با همکاری سازمان‌های اطلاعاتی غربی از شورش بوکوحرام حمایت می‌کند.

محبوبیت چشمگیر شیخ زکزاکی در میان مردم نیجریه

عضو فعال جنبش اسلامی نیجریه اظهار داشت شیخ زکزاکی محبوبیت فراوانی میان مردم نیجریه دارد، آنها همواره و با صبر و ایستادگی از وی حمایت می‌کنند، البته شیخ زکزاکی در مناطق جنوبی محبوب‌تر و مشهورتر است، چرا که فعالیت‌ها و اقدامات شیخ زکزاکی در این مناطق بیشتر است.

وی تاکید کرد رژیم آل سعود، میلیون‌های دلار پول نفت را به نیجریه و به صورت خاص به شمال این کشور سرازیر کرده تا وهابیت را ترویج کرده و مذهب اهل سنت را هم به انحراف بکشاند.

بناوی افزود مردم جنوب نیجریه، از نظر فرهنگی و آموزشی در سطح بسیار بالایی هستند و پیش بینی می‌شود که جنبش اسلامی طی سال‌های آینده موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگی کسب کند.

ترور آیت الله نمر به شیعیان نیجریه شوک وارد کرد

بناوی به جنایت آل سعود در  اعدام شیخ نمرالنمر از علمای برجسته انقلابی عربستان اشاره کرد و گفت ترور شیخ نمرالنمر روحانی مسلمان و مدافع حقوق بشر، به ما شوک وارد کرد به ویژه این‌که پس از جنایت زاریا صورت گرفت و اگر به یاد‌آوریم سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان با محمد بخاری رئیس جمهوری نیجریه پس از جنایت زاریا تماس گرفت و اتمام موفقیت‌آمیز این عملیات را تبریک گفت و آن را به مثابه مبارزه با تروریسم توصیف کرد، این در حالی است که دولت نیجریه نگفته بود که جنایت زاریا، جنگ با تروریسم است.

دولت نیجریه بر جنایت زاریا سرپوش می‌گذارد

عضو فعال جنبش اسلامی نیجریه تصریح کرد جنبش اسلامی به دنبال اجرای عدالت در دادگاه بین المللی و سازمان ملل است، چرا که دولت نیجریه هرگز در برابر جنایات و نقض حقوق بشر در زاریا، عدالت را در پیش نگرفته است، بدون شک جنایتی که در زاریا رخ داد، یک جنایت جنگی است، حکومت نیجریه به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایت زاریا است تا بر جنایاتی که مرتکب شده است، سرپوش بگذارد.

کربلا همچنان در پوست و جانمان ریشه دوانده است

بناوی تصریح کرد ملت نیجریه هرگز جنایت زاریا را فراموش نخواهند کرد، مهم این است که به این مسئله اشاره کنم که ما ملتی هستیم که هرگز جنایت یزیدیان در کربلا را فراموش نخواهیم کرد که همچنان در پوست و جانمان ریشه دوانده است با وجود که بیش از 1300 سال از آن گذشته است و اگر مقامات ظالم نیجریه‌ گمان می‌کنند که ما جنایت زاریا را با مرور زمان فراموش خواهیم کرد، نسبت به ما در جهالت آشکار به سر می‌برند و ما را خوب نشناخته‌اند.

جنبش اسلامی نیجریه متوقف نخواهد شد؛ زکزاکی با وکیلانش دیدار نکرده است

فعال جنبش اسلامی نیجریه تاکید کرد این جنبش همچنان در شهرهای بزرگ نیجریه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و فعالان جهان هم از اعتراضات ما حمایت می‌کنند و همچنین یک گروه از وکلای قدرتمند مامور دفاع از شیخ زکزاکی و حدود 200 بازداشت دیگر شده اند تا در صورت که حکومت نیجریه آنها را محاکمه کند، از آنها دفاع کنند، تا کنون دولت نیجریه اجازه دیدار شیخ زکزاکی با تیم دفاعش را نداده است و این نشان می‌دهد که دولت نیجریه ساده‌ترین حقوق بشر را نقض کرده است.