آغاز رزمایش دفاع موشکی آمریکا و رژیم صهیونیستی

 بر پایه اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، این رژیم و آمریکا رزمایش دفاع موشکی دوسالانه خود را روز یکشنبه آغاز کردند. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رزمایش در کنار آماده سازی ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر تهدید حمله موشکی، برای آموزش همکاری کارآمد آن دو نیز طراحی شده است. 

 

بیش از 1700 نیروی لشکری و کشوری آمریکا همراه پیمانکاران، این رزمایش چهار روزه را همراهی خواهند کرد، که از آغاز این برنامه در سال 2001 هشتمین رزمایش به شمار می رود.

 

 سرلشگر مارک لوبن، مدیر رزمایش و ارزیابی ستاد آمریکایی فرماندهی اروپا، می گوید: «این رزمایش برجسته ترین رزمایش کشور ما در منطقه است و بالاترین اولویت را در سال 2016 برای این ستاد دارد.»

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به جزییات این مانور نپرداخت اما ارتش هشدار داده که «هنگام برگزاری رزمایش، افزایش عملکرد جنگی چشمگیر خواهد بود.»

در سال 2014 در رزمایشی مشابه، هزاران سرباز از ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی در این رویداد پنج روزه شرکت داشتند. 

 

سرتیپ زویکا هایموویچ، رئیس دفاع هوایی رژیم صهیونیستی، گفت : «این رزمایش، سنگ بنای بزرگی در پیوند راهبردی میان این دو کشور به شمار می رود و گونه ای همبستگی امنیتی است که در هیچ کشور جهان همانند ندارد.»

این رزمایش، گسترده تر از رزمایش گذشته خواهد بود. آمریکا در گسترش و تامین سرمایه هر سه لایه برنامه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی – گنبد آهنین (رهگیر موشکهای کوتاه بود)، فلاخن داود (موشکهای میان برد) و پیکان (موشکهای دوربرد) – همکاری داشته است.

لوبن می گوید: «پشتیبانی از برنامه دفاعی اسرائیل چند دهه است که بخش جدایی ناپذیر سیاست آمریکا در منطقه به شمار می رود و این رزمایش، بی چون وچرا، از این سیاست پشتیبانی خواهد کرد.»