سید حسن نصرالله رئیس العربیه را برکنار کرد

 رسانه‌های سعودی امروز سه‌شنبه گزارش دادند که ترکی الدخیل از مقام خود به‌عنوان رئیس شبکه العربیه برکنار شده و سلمان الدوسری به‌جای وی منصوب شده است.

در عربستان سعودی، انتقادهای گسترده‌ای از شبکه العربیه و ترکی الدخیل از طریق هشتگ‌هایی که در شبکه‌های ارتباط اجتماعی به راه افتاده است صورت گرفته که برخی از این کاربران، العربیه را به حمایت از نصرالله و چاقو زدن از پشت به سعودی‌ها متهم کرده‌اند.

بسیاری از کاربران و فعالان شبکه‌های ارتباط  اجتماعی خواستار بسته شدن شبکه العربیه یا تغییر مدیریت آن شده بودند، حتی برخی از این فعالان بر ضرورت محاکمه ترکی الدخیل تأکید کرده و آنچه را رخ داده، به یک خیانت توصیف کرده و گفته‌اند اقدام الدخیل در شرایط جنگی مستوجب محاکمه است. این در حالی است که برخی از کاربران به دفاع از ترکی‌ الدخیل برخاسته و وی را گوسفند قربانی توصیف کرده و گفته‌اند این مسئله هیچ چیزی را در سیاست شبکه العربیه تغییر نخواهد داد.

شبکه العربیه اخیراً فیلم مستندی از سید حسن نصرالله با هدف مخدوش کردن وجهه وی پخش کرده بود، اما این اقدام توهین‌آمیز آنها نتیجه عکس داد و به‌ضرر آنها تمام شد به‌طوری که دنبال‌کنندگان برنامه‌های شبکه العربیه تأکید کردند این فیلم در حقیقت از سید حسن نصرالله دفاع می‌کند و از پشت به سعودی‌ها خنجر می‌زند.