گزارش مبارز بحرینی به رهبر معظم انقلاب

به گزارش کیهان يكي از مبارزان قديمي بحرين در ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامي، گزارشي از مبارزات مردم اين كشور و جنايات صورت گرفته عليه آنان، ارائه كرد.
سید قاسم الهاشمی که از مبارزان قدیمی بحرینی بوده و از سال ۱۹۹۵ میلادی تا کنون توسط حکومت بحرین به انگلیس تبعید شده، از دیدار خود با حضرت آیت الله خامنه ای خبر داده و گفت: «خوشبختانه فرصتی دست داد تا با ایشان ملاقات کوتاهی داشته باشم. در این گفت وگوی کوتاه گزارش مختصری از مجاهدت های مبارزان بحرینی و همچنین دردها و آلام مردم بحرین و ظلمی که در حق آنان رواداشته می شود و مقاصد دشمنان برای ریشه کن کردن نسل شیعیان و نابودی خط ولایت مداری صحبت کردم. ایشان هم برای ما دعا کردند و فرمودند که خدا انشاءالله فرجی برای شما قرار بدهد و پیروزتان کند.
بسیاری از مردم بحرین از ارادتمندان به ایشان هستند. من این سخنان و دعای رهبر انقلاب را به مبارزان و مردم بحرین منتقل خواهم کرد، زیرا می دانم که باعثاستواری بیشتر آنان در ادامه این مسیر است.»
الهاشمی که با پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب گفت و گو کرده است، درباره علت دخالت نظامی عربستان در بحرین گفت: «بحرین در منطقه استراتژیکی واقع است؛ در همسایگی شرقی عربستان سعودی که درگاه امنیتی این کشور است و به منزله شکم در پیکره آن واقع است، پیکره ای که پایگاه پنجم نیروی دریایی آمریکا در آن قرار دارد. این دلایل باعثمی شود که وهابیون عربستانی از تحولات بحرین احساس خطر کنند. بنابراین بروز هر مشکلی در بحرین، تهدیدی برای عربستان به شمار می رود.
در این شرایط، ورود عربستان و وهابیت به صحنه ی پیکار بحرین برایشان ناگزیر می نماید، زیرا موجودیتشان به خطر افتاده است. آمریکایی ها هم به همین راحتی اجازه برکناری دست نشانده های خود در منطقه را نمی دهند، مگر این که شرایط به گونه دیگری رقم بخورد. آنها کدام حاکمی را خواهند یافت که حاضر شود تمام نفت کشورش را رایگان در اختیار آنها بگذارد؟ اجازه تأسیس پایگاه نظامی به آنان بدهد؟ اجازه بدهد در کشورش هر کاری که می خواهند انجام دهند؟ از صهیونیست ها دفاع کند و بازار داخلی و اتاق های بازرگانی خود را در اختیار آنها قرار دهد؟ این ها اقداماتی است که آل خلیفه برای آمریکایی ها انجام داده و اسناد آن هم موجود است.»
این مبارز بحرینی درمورد وضعیت مردم کشورش و جنایت صورت گرفته علیه آنان گفت: بحرین وضعیت اسفناک و غم انگیزی دارد. چه جوانانی که کشته شدند و زنانی که مورد تجاوز قرار گرفتند و دخترانی که زندانی شدند و جوانانی که سرهای آنها از نزدیک با گلوله مورد اصابت گلوله قرار گرفت. ارتش بحرین روستاها و مناطق شیعه نشین را محاصره کرده و در ورودی و خروجی شهرها پست های ایست و بازرسی قرار داده است. اخیراً هم مانند صهیونیست ها دیواری سیمانی بین مناطق شیعه نشین و سنّی نشین کشیده اند.
آنها برای سرکوب قیام مردم از بالگرد و تانک و نفربر و سلاح های پیشرفته استفاده می کنند. گلوله های خاصی را شلیک می کنند که گازهای شیمیایی زرد رنگی را از خود متصاعد می کند. در مراسم راهپیمایی روز قدس امسال که برگزاری آن در بحرین ممنوع اعلام شد، نیروهای ارتش و ضد شورش و نیروهای گارد شاهنشاهی برای متفرق کردن مردم و در حالی که با بالگردها حمایت می شدند، از گاز اعصاب استفاده کردند که عامل فلج شدن و تشنج بود.
البته از سلاح هاي پيشرفته هم براي سركوب مردم استفاده مي كنند. طبق آخرين اطلاعاتي كه از داخل بحرين داريم، مزدوران آل خليفه گلوله هايي را به كار گرفته اند كه از آن گازهاي شيميايي زردرنگي متصاعد مي شود.