به گزارش العالم " جميل بووذن " گفت : نزديک ترين راه براي بازداشت قذافي، رفتن به سمت جنوب لیبی است، هر چند که مسئولان نيجري حضور وي را دراين کشور را رد کرده اند.

وی افزود: قذافی چاره ای جز رفتن به نیجر ندارد و این احتمال نیز وجود دارد که از طریق نیجر به الجزایر رفته باشد.

بووذن ادعای قذافی درباره حضور در لیبی را بی اساس خواند و گفت: هدف از این سخنان فریبکاری و یافتن فرصت و راهی برای فرار است.

این فعال لیبیایی افزود: برخی کشورهای آفریقایی، توافقنامه رم را در دادگاه کیفری بین المللی امضا نکرده اند و این مساله زمینه فرار وی از بازخواست این دادگاه را فراهم کرده است.

وی قذافی را تهدیدی برای جامعه بین المللی دانست و با تاکید بر تلاش انقلابیون برای بازداشت قذافی قبل از فرار و سپردن وی به چنگال عدالت، افزود: گورهای جمعی کشف شده در مناطق غربی، نشان دهنده این است که قذافی به خون مردم اهمیتی نمی دهد.

جمیل بووذن با درخواست از مردم غرب کشور برای پیوستن به انقلابیون و تسهیل ورود به شهرها، تصریح کرد: انقلابیون برای انتقام جویی وارد مناطق غربی نمی شود، بلکه برای پایان دادن به کار مزدوران قذافی به این مناطق می روند.

وي با ذکر اینکه جلوگيري از ريخته شدن خون مردم جز اولويت هاي انقلابيون است، افزود : قذافي و مزدورانش، ريش سفيدان قبایل شهرهاي سرت و بني وليد را براي تضمين وفاداري به قذافي تحت فشار گذاشته اند.