گفتگوی تلفنی ماموران پلیس ترکیه با داعش

  روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه بخشی از گفتگوی تلفنی یک عضو گروه تروریستی داعش و ماموران پلیس این کشور را منتشر کرد.

 

 انتشار بخشهایی از گفتگوی ماموران پلیس ترکیه با یک عضو داعش در روزنامه جمهوریت شاهد دیگری بر همکاری میان این گروه تروریستی و پلیس ترکیه در مرزهای این کشور با سوریه است.

 

به نوشته جمهوریت، اسناد منتشر شده بخشی از تحقیقاتی هستند که درباره برخی از شهروندان این کشور که به گروه داعش ملحق شده اند، صورت می گیرد. این اسناد شامل گفتگوی تلفنی میان برخی از ماموران پلیس ترکیه با فردی به نام "مصطفی دمیر" است که خود را عضو داعش معرفی می کند. در این تماس تلفنی، مظنون داعشی حتی از یکی از افسران پلیس ترکیه می خواهد هر چه زودتر به صفوف داعش ملحق شود.

 

به نوشته جمهوریت، اسناد و مدارک جمع آوری شده در این تحقیق حاکی از آن است که مصطفی دمیر در مرزهای ترکیه از قاچاقچیان انسان پول می گرفته و با همکاری ماموران پلیس ترکیه، به عبور غیرقانونی افراد از مرز کمک می کرده است. 

 

در سال دو هزار و پنج نیز همین روزنامه فاش کرد چندین کامیون متعلق به سرویسهای اطلاعاتی ترکیه سلاح برای گروههای افراط گرای مسلح به سوریه منتقل کرده اند.

 

 در پی این افشاگری کان دوندار سردبیر روزنامه و همچنین اردم گل رئیس دفتر روزنامه جمهوریت در آنکارا زندانی شدند. این دو فعال مطبوعاتی در دستگاه قضایی ترکیه به جاسوسی و افشای اسرار حکومتی متهم شدند.