حملۀ امارات به بسیج مردمی در حمایت از داعش
 "قاسم الاعرجی" رئیس فراکسیون بدر مجلس نمایندگان عراق روز شنبه تأکید کرد: اظهارات عبداله بن زاید وزیر امور خارجه امارات درباره بسیج مردمی عراق مداخله جویانه است.

"عباس البیاتی" عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس نیز گفت: اظهارت مداخله جویانۀ بن زاید، توهین به همه عراقی ها است، و وزارت امور خارجه عراق باید سفیر امارات را احضار و اعتراض شدید خود را ابلاغ کند.

البیاتی افزود: هدف از بیان چنین اظهارات مداخله جویانه‌ای، سنگ اندازی در مسیر آزادسازی موصل و جلوگیری از مشارکت بسیج مردمی در آزادسازی این شهر است، اظهاراتی که فقط به نفع گروه تروریستی داعش است.

البیاتی خاطرنشان کرد: مقایسۀ بسیج مردمی با گروه‌های تروریستی که سر مردم را می بُرند و به هیچ ارزش دینی و انسانی پایبند نیستند، ظلمی فاحش است.

البیاتی تأکید کرد: اظهارات بن زاید کمکی به بهبود روابط عراق و امارات نمی‌کند، بلکه باعث تیرگی روابط دوجانبه می شود و به مشکلات منطقه دامن می زند.

"اسکندر وتوت" عضو کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس هم اعلام کرد: دولت عراق باید واکنش جدی به اظهارات بن زاید نشان بدهد و سفیر امارات را احضار کند.

وتوت گفت: برخی کشورهای عربی به جای حمایت از عراق در مبارزه با داعش اظهاراتی را بیان می کنند که مشکلات منطقه را بیشتر و پیچیده تر می کند.

"خالد الاسدی" عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق هم اعلام کرد: اظهارات وزیر خارجه امارات علیه بسیج مردمی حمایت و دفاع از داعش محسوب می شود.

"سالم المسلماوی" عضو فراکسیون المواطن نیز گفت: اظهارات بن زیاد اقدام برای تخریب وجهه بسیج مردمی عراق محسوب می شود و مغایر با عُرف بین الملل است.

وزیر امورخارجه امارات دیروز در اظهاراتی گستاخانه، خواستار نابودی نیروهای بسیج مردمی در عراق شد و این نیروها را مانند داعش و جبهه النصره دانست.