حملات هوایی متوالی علیه گروه تروریستی داعش نه تنها نتوانسته است به تروریسم این گروه در داخل یا خارج از سوریه پایان دهد، بلکه این گروه در جستجوی شیوه های متنوع برای اجرای عملیات تروریستی خود است.

روزنامه "دیلی میل" در گزارشی به هشدار کارشناسان اطلاعاتی انگلیس درخصوص اقدام داعش در استفاده از پهپادها علیه تعدادی از ورزشگاهها و استادیوم های ورزشی در اروپا و آمریکا اشاره کرد.

گروهی از کارشناسان اطلاعاتی انگلیس درباره حملات تروریستی داعش به وسیله پهپاد به رقابت ها و مسابقات بزرگ ورزشی در اروپا و آمریکا هشدار دادند.

شماری از تحلیگران مرکز تحقیقاتی "اوپن برویوینج" نیز با نظر این کارشناسان درخصوص توانایی داعش برای حمله به ورزشگاهها و استادیوم های بزرگ هم نظر هستند. آنها معتقدند که گروه داعش قادر است تا مجموعه ای از پهپادهای ارزان قیمت را که می توان به سادگی در بازار به آنها دسترسی پیدا کرد، برای حمله به مردم در ورزشگاهها و فضاهای روباز به خدمت بگیرد.

این تحلیلگران افزودند: اینگونه حملات ممکن است توسط هسته های خفته داعش در اروپا یا آمریکا یا کسانی که از آنها به عنوان "گرگ های تنهای " فریب خورده توسط داعش یاد می شود، انجام شود.

"کریس بوت" رئیس اجرایی مرکز یاد شده در توضیح خطر این مسئله و میزان فاجعه آفرینی آن می گوید: داعش عملا از پهپاد در عراق و سوریه برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کند. این در میدان نبرد کاملا موفقیت آمیز است. اما اکنون در رقابت مستقیم با گروه داعش هستند و نیاز به حمله ای گسترده خصوصا علیه اهداف غربی دارند که شمار زیادی قربانی بگیرد.

درمقابل، کریس از ناتوانی این کشورها در مقابله با این مسئله سخن گفت و اظهار داشت: هیچ تدابیری در هیچ کشوری قادر به جلوگیری از اینگونه حملات نیست و مقابله با این عملیات باید از طریق سازماندهی و قانونمند کردن دسترسی به اینگونه پهپادها است.

به گفته وی، پهپاد می تواند 10 کیلوگرم ماده منفجره یا کمربندهای انفجاری را حمل کند، و حمله کشنده ای را صورت دهد.

اظهار نگرانی کارشناسان غربی درباره حملات عناصر داعش، درحالی است که این گروه ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.