یک منبع امنیتی عراق فاش کرد که فرماندهان آمریکایی روز گذشته (شنبه) با شماری از سرکرده‌های گروهک تروریستی داعش در دو شهر هیت و کبیسه برای اجرای طرح‌های همکاری، دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری المعلومة، این منبع افزود: شماری از ژنرال‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد در غرب الانبار با شماری از سرکرده‌های گروهک تروریستی داعش دیدار کردند.

وی افزود: هدف اصلی آمریکایی‌ها از این دیدار تامین سلامت سرکرده‌های داعش در آستانه نزدیکی عملیات آزادسازی موصل و استان نینوا و همچنین مشارکت در عملیات بازسازی عراق به عناوین مختلف است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، ادامه داد: سریال دخالت آمریکا در امور عراق با پایان داعش و خلاصی از آن پایان نخواهد یافت بلکه نیازمند اخراج همه نیروهای آمریکایی از عراق به هر نام و بهانه‌ای است.

وی تاکید کرد: پیش از این نیز دیدارهایی میان دو طرف صورت گرفته است.

به گفته این منبع عراقی، انقلاب مخفی که هفته گذشته در فلوجه، هیت و موصل علیه داعش به نام انقلابیون حماسی عراق به سرکردگی رافع العیساوی فراری تحت پیگرد، رخ داد، زاییده اینگونه دیدار‌ها است که هدف اصلی آن تامین سلامت سرکردگان ارشد داعش و حفظ منافع آمریکا پس از عملیات آزاد سازی از طریق اعلام انقلاب علیه داعش و ایجاد هرج و مرج شد تا تروریست‌های داعش بتوانند میان عشایری که این انقلاب مشکوک را هدایت نموده مخفی و بر موج ملی گرایی جعلی سوار شوند تا در آینده این انقلابیون جعلی رهبران پیروزی و آزادسازی موصل در آینده معرفی شوند.

گروه تروریستی داعش از تابستان سال گذشته (۹۴) تاکنون بخش‌های زیادی از شمال و غرب عراق را اشغال و تاکنون مرتکب جنایات زیادی در این کشور شده است.