لنگه کفش جزای همسفرگی با رژیم صهیونیستی+تصاویر

 «توفیق عکاشه» نماینده پارلمان مصر به دلیل دعوت از سفیر رژیم صهیونیستی و صرف غذا با وی، هدف پرتاب کفش همکار خود در پارلمان قرار گرفت.

در جلسه دیروز پارلمان مصر، «کمال احمد» یکی از نمایندگان، کفش خود را به سمت عکاشه پرتاب کرد و دیگر نمایندگان خواستار اخراج وی از پارلمان شدند.

مصر یکی از کشورهای عربی انگشت‌شمار است که در پی امضای پیمان صلح میان قاهره و تل آویو در سال ۱۹۷۹ و با میانجیگری امریکا، اسرائیل را به رسمیت شناخت، اما با توجه به جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، این رژیم از نظر بسیاری از مردم و مقامات مصر، منفور است. 

رژیم صهیونیستی در قاهره سفیر دارد اما مقامات مصری فاصله خود را با این سفارت حفظ می‌کنند. سفارتخانه اسرائیل در طول سال‌های گذشته کانون تظاهرات مردمی علیه تل آویو بوده است.

عکاشه، مجری تلویزیون و نماینده شناخته ‌شده مصر هفته گذشته در خانه‌اش در استان دقَهلیه برای صرف شام و گفتگو میزبان «حییم کورن» سفیر رژیم صهیونیستی بود که این دعوت در برنامه تلویزیونی و به صورت زنده از وی به عمل آمده بود.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: بیش از یکصد نماینده پارلمان مصر با امضای یک بیانیه خواستار لغو عادی سازی روابط با اسرائیل و بررسی و رسیدگی به اقدامات عکاشه شده‌اند.

عکاشه پیش از آغاز جلسه پارلمان به رسانه‌های محلی گفته بود با توجه به اینکه مصر با اسرائیل روابط دیپلماتیک کامل دارد، وی خطایی مرتکب نشده است.

از سوی دیگر کورن مدعی شده است که وی و کارمندانش بعدازظهر چهارشنبه ۵ اسفند یک دیدار سه ساعته در منزل عکاشه داشته‌اند و موضوع این نشست همکاری‌در حوزه‌های آب، کشاوری و آموزش بوده است.

کورن گفت درباره تأسیس تعدادی مدرسه با آموزش اسرائیلی در مصر با عکاشه گفتگو کرده است.

از سوی دیگر حازم خیرت، سفیر جدید مصر در تل آویو نیز روز پنج شنبه ۶ اسفند در یک مراسم رسمی در مقر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، استوارنامه خود را تقدیم مقامات این رژیم کرد.

مصر حدود سه سال پیش در پی تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه، سفیر قبلی خود را از تل‌آویو فراخوانده بود.