حضور کماندوهای آمریکایی برای مقابله با داعش در عراق

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در سخنانی اقدامات جدید واشنگتن برای مقابله با داعش در عراق و سوریه را تشریح کرد و گفت: حملات سایبری به خصوص در سوریه با هدف ممانعت داعش از فرماندهی نیروهای خود انجام گرفته و واشنگتن به دنبال تسریع حملات سایبری علیه این گروه تروریستی است. روش هایی که استفاده می کنیم، جدید است. برخی از این روش ها جالب خواهد بود.

ژوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در سخنانی تاکید کرد: حملات سایبری در نهایت به عملیات زمینی تهاجمی برای بازپس گیری موصل از داعش کمک زیادی خواهد کرد.

البته این 2 مقام ارشد آمریکایی حاضر به ارائه توضیح بیشتری در خصوص حملات سایبری علیه داعش نشده اند. دانفورد گفت: ما نمی خواهیم دشمن بفهمد که چه زمانی، کجا و چگونه ما عملیات سایبری خود را انجام می دهیم. ما نمی خواهیم آنها نسبت به آنچه ما انجام می دهیم، اطلاعات داشته باشند تا خود را بر اساس شرایط جدید تطبیق دهند.

آمریکا در ماه ژانویه نیز اعلام کرده بود که حدود 200 کماندوی ویژه خود را برای انجام عملیات مخفی در عراق مستقر می کند تا حملاتی را علیه داعش انجام دهند.

کارتر در این باره گفت: آمریکا کماندوهای خود را برای انجام عملیات مخفی علیه داعش در عراق و سوریه مستقر کرده است. من فکر می کنم استقرار نیروهای ویژه کمک زیادی به تسریع مقابله با تروریست های داعش خواهد داشت.