خبرگزاری "اسپوتنیک" در گزارشی ضمن معرفی پنج اسلحه برترروسها درنبرد سوریه ، نوشت: اولین سلاح مدرن، جنگنده - بمب افکن های "سوخو 35" است که در سال 2015 در نیروی هوافضای روسیه به طور عملی به خدمت گرفته شد. 

 

در سال 2016 میلادی نیروی هوایی روسیه در سوریه با چهار فروند جنگنده "اس یو – 35 اس" از این نوع هواپیما توان خود در برابر تروریست ها را بالا برد.

 

دومین برگ برنده روسها درعملیات سوریه، موشک های بالدار دورپرواز "کالیبر" است که توانایی نابودی هدف از فاصله چند صد مایلی  را دارد. کشتی های جنگی روسیه در سال 2015 چند فروند از این نوع موشک را از دریای خزر به طرف مواضع گروه تروریستی "داعش" در سوریه شلیک کردند.

 

موشک های مزبور هدف های دریایی دشمن را با دقت از فاصله 350 کیلومتری و اهداف زمینی را از فاصله دو هزار و ششصد کیلومتری منهدم می سازند.

 

بمب افکن استراتژیک "تی یو160" معروف به "قوی سفید" که یکی از انواع تسلیحات بازدارنده اتمی روسیه به شمار می آید در ردیف سومین سلاح پیشرفته روسها در نبرد سوریه معرفی شده است.  تو 160 با سرعت ما فوق صوت، می تواند 14 هزار کیلومتر را بدون سوخت گیری پرواز کند. 

 

این هواپیما با کارایی بسیار بالا از مهمات متعارف برای انهدام مواضع تروریست ها استفاده کرد که مهمترین آن بمب های هدایت شونده "کاپ 500"، موشک های هوا – سطح بسیار دقیق "خ 29 ل" و موشک های بالدار "خ 101" است.   

 

سیستم راکت اندازسنگین "تی او سی 1 A" معروف به "لهیب خورشید" به عنوان چهارمین تسیلحات برتر روسها معرفی شده است. این سیستم با تکیه بر گلوله های حرارتی خلائی سوزاننده با موج انفجار بالا  در حمله به پناهگاههای تروریست ها در کوه و محل های بسته بسیار کارآمد بوده  و آنان را در حملات مختلف غافلگیر کرده است.

 

نفربر زرهی "بی تی ر 82 A " مجهز به توپ خودکار 30 میلیمتری، تیربار 7 ممیز 62 میلیمتری و سامانه هدایت آتش دیجیتال با قدرت شلیک درشب با دقت بالا، دیگر سلاح برتر سوریه است که طی ماههای گذشته در جنگ علیه تروریست های سوریه مورد بهره برداری قرار گرفته است.