ناتوانی اسرائیل در حمله به حزب الله

 روزنامه «‌رای الیوم» چاپ لندن در پایگاه اینترنتی خود به قلم «زهیر اندراوس» نوشت: رژیم صهیونیستی در پی توطئه کشورهای عربی به سرکردگی عربستان سعودی مبنی بر تروریست خواندن حزب الله و به سبب هراس از قدرت نظامی این حزب به دنبال دستاویزی برای فراهم کردن مقدمات آغاز جنگ سوم ضد مقاومت لبنان است اما با توجه به تهدیدهای دبیرکل حزب الله درباره حمله به انبارهای گاز آمونیاک در حیفا از پیامدهای فاجعه بار جنگ احتمالی به شدت نگران است.

این روزنامه نوشت شاخص ها و دستاوردهای منطقه ای و بین المللی نشان می دهد حزب الله آرام و قرار اسرائیلی ها، آمریکا و برخی کشورهای عربی را که تل آویو آنها را سُنّی میانه رو می خواند سلب کرده است.

سئوالی که مطرح می شود این است که آیا رژیم  صهیونیستی با شعار «براندازی حزب الله تروریسم » می خواهد حمله جدیدی را ضد رهبران و مردم لبنان آغاز کند؟

این روزنامه افزود اسرائیل در مدت اخیر تهدیدهای خود ضد حزب الله را افزایش داده است و در مقابل هم رسانه های طرفدار سردمداران صهیونیسم با روندی سریع و احتمالا با اجازه تصمیم گیرندگان در تل آویو تلاش می کنند تا زرادخانه حزب الله و خطرات آن را برای اسرائیل عظیم جلوه بدهند.

برای مثال «الون بن داوید» تحلیلگر مسائل نظامی در کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به توانایی های حزب الله و اوضاع در مرزهای شمالی، یادآور شد از سال 1948 تا 1970 میلادی لبنان اسرائیل را تهدید نمی کرد و اگر در آن فاصله زمانی جنگی آغاز می شد، ارتش اسرائیل سوریه را اشغال می کرد و یک گروه موسیقی (اشاره به ضعف شدید لبنان) نیز می توانست لبنان را اشغال کند.

بن داوید با اشاره به اینکه برخی معتقدند حزب الله مانند گربه ای که چنگ می زند نمایان شد ولی به تدریچ به ببری شکاری مبدل گشت تصریح کرد قدرت سلاح های حزب الله به اندازه ای است که 95 درصد کشورهای جهان فاقد چنین قدرتی هستند و به گفته مقامات امنیتی تل آویو می تواند در آغاز جنگ در یک روز با هزاران خمپاره و موشک اسرائیل را هدف قرار بدهد و به موازات آن نیروهای تهاجمی خود را برای اشغال روستاهای نزدیک به دیوارهای مرزی در الجلیل اعزام کند.

در همین زمینه برخی مسئولان آمریکایی در روزهای اخیر در دیدار با دیپلمات های عرب از نیت رژیم صهیونیستی برای آغاز جنگ ضد حزب الله خبر دادند.

بنا به اظهار نظر میسم رزاق از روزنامه نگاران لبنانی، آمریکایی ها در این دیدار تصریح کردند دست اندرکاران واشنگتن اطلاعات موثقی را از اسرائیلی ها به دست آورده اند مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی نمی تواند در برابر نبردهای حزب الله در سوریه و پیشروی های آشکارش در میدان جنگ بی تفاوت باشد و هیچ واکنشی نشان ندهد.

به گفته این مسئولان آمریکایی، اولویت واشنگتن در خاورمیانه جنگ با گروه تروریستی داعش است ولی اسرائیلی ها پافشاری می کنند حزب الله برای آنها خطر است و باید هدف نخست و آخر در منطقه باشد.

قابل ذکر است که تل آویو هشدار داده مشارکت حزب الله در جنگ داخلی در سوریه توانمندیهای جدید جنگی به نیروهای مقاومت حزب الله داده است به ویژه که اعضای این حزب در کنار یک ارتش نظامی نبرد می کنند و در این جنگ با اتاق عملیات مشترک روسیه، سوریه و ایران مشارکت دارند که این موضوع باعث افزایش توانایی های فرماندهان و نیروهای حزب الله شده است.

در همین حال منابع اسرائیلی به شدت نگران این مساله هستند که حزب الله بتواند به سلاحهای مدرن و پیشرفته و برهم زننده توازن دست پیدا کند در حالیکه این موضوع برای تل آویو به مثابه عبور از خط قرمز است.