ترامپ: شکست سختی به کلینتون تحمیل می‌کنم

 دونالد ترامپ در گفتگوی اختصاصی با سی بی‌اس نیوز آمریکا وی درباره احتمال خروج برخی از اعضای جمهوری خواه از حزب گفت به نظر من نباید این کار را انجام بدهند. بایست در کنار هم باشیم، ما توانسته‌ایم در این مدت آماری به دست آوریم که بی‌سابقه و تاریخی هستند. به نظر برخی ایالت‌ها چنین آماری را شاهد نبودند. 

 

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه داد دموکرات‌ها در حال باختن هستند، آن‌ها ۳۵ تا ۴۰ درصد حمایت خود را از دست داده‌اند در حالی که ما شاهد رشد ۵۰ درصدی و در برخی از ایالت‌ها، بیش از صد درصد بودیم. 

 

ترامپ درباره برخی شایعات درباره خروجش از حزب و شرکت مستقل در انتخابات گفت من از این حرف‌ها خیلی شگفت زده شدم؛ زیرا من (در صورت انتخاب شدن به ریاست جمهوری) یک قاضی محافظه کار انتخاب می‌کنم و تشکیل حزب سوم به این معناست که صرف نظر از اینکه هر کسی با وی رقابت کند، این هیلاری است که برنده انتخابات می‌شود و در این صورت، یک قاضی لیبرال روی کار می‌آید که احتمالا شمار این قضات به چهار یا پنج نفر می‌رسد. تشکیل حزب سوم به این معناست که آن‌ها چهار یا پنج قاضی لیبرال خواهند داشت و این به معنی واقعی، بازی کردن با آتش است. 

 

وی درباره اظهارات برخی جمهوری خواهان مبنی بر اینکه نمی‌توانند حضور وی را در این حزب تحمل کنند گفت: من این مساله را درک نمی‌کنم. من در کنار آن‌ها بودم، من عامل وحدت هستم، شاید برخی این را هنوز نمی‌بینند ولی خواهند دید. روابط من با آن‌ها نیز در طول سال‌ها، بسیار خوب بود. من در عالم سیاست، تازه کار هستم و تازه وارد ماه هفتم شده است که البته در این هفت ماه هم عملکرد خوبی داشتم و شمار زیادی برای انتخابات حاضر شدند. 

 

وی درباره تهدید هم حزبی‌هایش از جمله پل رایان و جان مک کین و اینکه چگونه در عین تهدید، مدعی است که عامل وحدت به شمار می‌آید گفت من گفتم که پل رایان (به خاطر حمایت نکردن از وی) هزینه گزافی می‌دهد زیرا باعث شکاف در حزب می‌شود. البته هرچند عملکرد وی بد نبود ولی من به مراتب بهتر از وی ظاهر شدم. این حرف من به تهدید به شمار نمی‌آید. 

 

نامزد انتخابات آتی آمریکا درباره اظهاراتش درباره مقابله با تروریست‌ها گفت: ما دشمنانی در خاورمیانه داریم که سر می‌برند و انسان‌ها را در قفس غرق می‌کنند. آن‌ها براساس قانون و قاعده عمل نمی‌کنند و قانون برای آن‌ها خنده دار است. قصد من تقویت قوانین به شکلی است که بتوانیم با آن‌ها مقابله کنیم. بسیار دشوار است با دشمنی که هیچ محدودیتی ندارد، مقابله کنیم. من همواره خود را مقید به قانون می‌دانم ولی این قوانین باید گسترش یابند. باید ابزارهایی در اختیار داشته باشیم که به مراتب از ابزارهای فعلی قوی‌تر است. 

 

ترامپ در ادامه حمایتش از روش شکنجه غرق مصنوعی گفت: در حال حاضر تا جایی که من می‌دانم، غرق کردن مصنوعی (برای گرفتن اعتراف) ممنوع است، شکی نیست که من مایل هستم این کار دست کم مجاز باشد. ما داعش را نتوانسته‌ایم شکست بدهیم زیرا ضعیف هستیم، ژنرال پتن یا ژنرال داگلاس مک آرتور (از ژنرال‌های معروف جنگ جهانی دوم) می‌توانستند در سه روز داعش را شکست دهند. ما قواعد متفاوتی را دنبال می‌کنیم. 

 

ترامپ گفت: ما می‌توانیم وحشی‌ها را شکست دهیم؛ (مجری پرسید با وحشی‌گری؟) خب ما‌‌ همان بازی را می‌کنیم که آن‌ها می‌کنند. نمی‌توان با نرمش در برابر کسی که به قاعده‌ای پای بند نیست، پیروز شد. آن‌ها همچنان به سر بریدن‌ها ادامه می‌دهند و ما همچنان نگران غرق کردن مصنوعی هستیم. به نظر من در اولویت‌ها دچار سردرگمی شده‌ایم. 

 

وی درباره رقابت با هیلاری کلینتون گفت: وی اصلا مایل نیست با من روبرو شود. یکی گفته بود که هیلاری کلینتون مایل است با من وارد رقابت شود، گفتم موضوع کاملا برعکس است، اگر وی ابراز تمایل می‌کند که با من رقابت کند، واقعیت این است که از رویارویی با من هراس دارد. من وی را با آرایی بسیار بالا شکست می‌دهم.