اولین شماره روزنامه زمان در روز یکشنبه و تحت اشراف دولت اردوغان منتشر شد که به وضوح به تمجید از اقدامات دولت پرداخته و خط خبری حزب عدالت و توسعه را پی گرفته است.

صفحه اول روزنامه که قبلاً بدون استثنا به انتقاد از دولت و شخص اردوغان اختصاص داشت، در شماره روز یکشنبه پراز تعریف و تمجید از رئیس‌ جمهور بود.

انتشار روزنامه زمان هفته گذشته با حمله پلیس به دفتر آن، متوقف شد و پس از تغییراتی در مسئولیت‌ها دیروز از سرگرفته شد.

نیروهای پلیس ترکیه جمعه (۱۴ اسفند) به ساختمان روزنامه زمان و همچنین افرادی که بیرون این ساختمان تجمع کرده بودند، حمله کردند.

این اقدام چند ساعت پس از آن صورت گرفت که پلیس ترکیه گروهی از تجّار و بازرگانان برجسته را به اتهام حمایت مالی از آنچه که گروه تروریستی «گولنیست» خوانده شده، بازداشت کرد.

در صفحه اول نسخۀ یکشنبۀ روزنامه زمان خبری درباره میهمانی رجب طیب اردوغان برای بزرگداشت روز زن و دیدار وی از محل احداث پل تنگه بسفر در استانبول منتشر شد.

جالب اینجاست که در این نسخه به ماجرای تظاهرات هواداران گولن در روز جمعه و سرکوب آن‌ها از سوی پلیس در روز شنبه اشاره‌ای نشده بود.

بسیاری از گروه‌های حقوق بشری و مقام‌های عالی رتبه اروپایی تصرف این روزنامه را نقض آزادی رسانه در ترکیه می‌دانند.

به گفته شاهدان عینی، یکشنبه نیز ده‌ها نفر مقابل دفتر روزنامه زمان در استانبول تجمع مسالمت‌آمیز کردند.

نسخه‌ای که روز یکشنبه چاپ شد با تنها ۱۲ صفحه، محتوای قابل‌توجهی نداشت.

سردبیر روزنامه زمان روزگاری از هواداران بزرگ اردوغان بود، اما پس از تصمیم دولت آنکارا برای تعطیلی مدارس تحت نظر حامیان گولن و همچنین رویکرد اردوغان در امور خارجه، با رئیس جمهور ترکیه دچار اختلاف شد.

فتح‌الله گولن، شخصیت مذهبی ترکیه که در تبعید خود خواسته در آمریکا به سر می‌برد در دی ماه امسال به طور غیابی محاکمه شد.