داعش به دنبال تربیت نسلی از قاتلان حرفه‌ای+تصاویر

تحقیقات نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش کودکان را از زمان تولد، تحت آموزش‌های افراطی قرار می‌دهد تا به این وسیله نسلی را ایجاد کند که از تکفیری‌های فعلی توانایی کشتار بیشتری داشته باشند. آموزه‌های این گروه با افکار نازی‌ها مقایسه شده است.

در این گزارش که روزنامه «سان» با عنوان «کودکان دولت اسلامی» آن را منتشر کرده آمده است که برای آموزش کودکان در این راستا آنها را در کمپ‌های مختلفی آموزش می‌دهند و آن‌ها را تشویق می‌کنند تا نظاره‌گر کشتن، اعدام و سر بریدن باشند و حتی مرتکب اعدام شوند.

 

داعش حتی گروهی مانند «جوانان هیتلری» در دوران نازی ایجاد کرده است و آن را «پسران اسلام» نامگذاری کرده است و شاخص‌هایی که آلمان نازی در آموزش جوانان به کار می‌گرفت به وضوح در اقدامات داعش مشهود است.

«کوئیلیم» اندیشکده‌ای در انگلیس که در زمینه مقابله با تروریسم فعالیت می‌کند این گزارش را منتشر کرده و در آن تاکید کرده که این گروه تروریستی در حال تسخیر سیستم آموزشی در سوریه و عراق هستند تا از آنها نسل دومی از نیروهایی را بسازد که دنبال‌رو افراط گرایی‌های کنونی هستند.

 

در ادامه این گزارش آمده است که نسل کنونی تکفیری‌ها از این کودکان به عنوان جنگجویانی یاد می‌کنند که از آنها بهتر هستند چرا که آموزش ایدئولوژی‌های افراطی این افراد از بدو تولد و یا وقتی خیلی جوان بودند صورت گرفته است.

اکنون این نگرانی حس می‌شود که داعش بخواهد با استفاده از چنین افرادی ارتشی تشکیل دهد و از آنها افرادی را بسازد که تماشای اعدام در ملاء عام برایشان عادی است، کسانی که ویدئوهای خشونت‌های داعش را در رسانه‌های جهانی به راحتی تماشا می‌کنند و به کودکان تفنگ‌های اسباب‌بازی‌ بدهند.

در ادامه این گزارش آمده است که در فاصله اول آگوست 2015 تا 9 فوریه، این کودکان 254 مرتبه در ویدئوهای داعش دیده شده‌اند و فقط در 6 ماه گذشته 12 کودک قاتل به تصویر کشیده شده‌اند.

شمار زنان، مردان و کودکانی که در قلمرو داعش هستند، 6 میلیون نفر برآورد شده است. این در حالی است که 30 هزار نیروی خارجی هم به داعش پیوسته‌اند و بیش از 50 نوجوان هم از انگلیس در خدمت این گروه هستند.

نویسنده این گزارش برای مقابله با ایجاد چنین گروهی پیشنهاد داده است که کمیسیونی برای حفاظت از نسل آینده در برابر افراط گرایی و خشونت ایجاد شود.

این گزارش که بر اساس منابع مطمئن و ویدئو خشونت‌های داعش گردآوری شده، با حمایت سازمان ملل تهیه شده و قرار است روز چهارشنبه منتشر شود.