گروه های مسلح تروریست،  "سرگئی کورالنکو" رئیس مرکزِ روسیِ هماهنگی و نظارت بر پایبندی به آتش بس، امروز اعلام کرد: در نهمین روز از برقراری آتش بس، 15 مورد نقض آتش بس در حومه های دمشق، حلب، حماه، درعا و ادلب را شناسایی و ثبت کردیم.

این آتش بس در سوریه بموجب قطعنامه 2268 شورای امنیت و توافق آمریکا و روسیه برقرار شده است.

این مرکز، روز گذشته از ثبت 9 مورد نقض آتش بس خبر داده بود که 6 مورد از آن ها در استان حلب و یک مورد در هر یک از استان های دمشق، لاذقیه و درعا بود.

این مسؤول نظامی روسی خاطر نشان کرد: تروریست های داعش که در ترکیه حضور دارند، برای حمله به شهر القامشلی که نزدیک به مرزهای ترکیه است، آماده می شوند.

وی افزود: در حال حاضر، شماری از تروریست های داعش، نزدیک روستای نصیبین در ترکیه مستقر شده اند. این منطقه در یک و نیم کیلومتری مرز سوریه واقع شده است و آن ها در این منطقه، سرگرم آماده شدن برای حمله به شهر القامشلی هستند.

تاکنون ده ها گزارش در خصوص ارتباط گروه تروریستی داعش با دولت اردوغان منتشر شده است که ثابت می کند دولت اردوغان، زمینۀ لازم برای عبور مزدوران داعش از ترکیه به سوریه را فراهم می کند. ترکیه همچنین اراضی خود را در اختیار این افراد قرار می دهد تا از آن برای آماده شدن جهت عملیات در سوریه استفاده کنند. ترکیه همچنین نفتی را که داعش از عراق و سوریه سرقت می کند می خرد و با این کار، آشکارا قطعنامه های شورای امنیت را در این خصوص زیر پا می گذارد.