تنش میان اسرائیل و آمریکا بر سر لغو سفر نتانیاهو

 بعد از آنکه کاخ سفید اعلام کرد از طریق گزارش‌های رسانه‌ای متوجه شده است «بنیامین نتانیاهو» با رد دعوت آمریکا، تصمیم به لغو سفر خود به واشنگتن گرفته است، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی این موضوع را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، دفتر نتانیاهو امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، «ران درمر» سفیر اسرائیل در واشنگتن هفته گذشته به کاخ سفید اطلاع داد نتانیاهو اواخر مارس به آمریکا سفر نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده، «جمعه گذشته، «ران درمر» در نشستی در کاخ سفید قدردانی نتانیاهو از دعوت اوباما را بیان کرد و به آنها اطلاع داد به احتمال زیاد نخست وزیر به واشنگتن سفر نخواهد کرد اما پاسخ نهایی را دوشنبه بعد از گفت‌وگو با نخست وزیر به آنها می‌دهد».  

اما کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود از طریق رسانه‌ها از لغو سفر نتانیاهو مطلع شده است.

دفتر نتانیاهو دوشنبه نیز با صدور بیانیه‌ای از دعوت رئیس‌جمهور آمریکا قدردانی و اعلام کرده بود نخست وزیر اسرائیل برای سخنرانی در کنفرانس سالانه آیپک به واشنگتن سفر نخواهد کرد و در نتیجه شانس دیدار با باراک اوباما را از دست می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ظاهرا نتانیاهو قرار است 20 مارس از طریق ماهواره در کنفرانس آیپک سخنرانی کند. 

یک مقام ارشد اسرائیلی اظهار داشت این نگرانی وجود دارد که به طور غیرعمد درگیر رقابت انتخاباتی آمریکا شود از این رو او تصمیم گرفته از حضور در کنفرانس آیپک خودداری کند.