افزایش سه برابری شمار اُسرای زن فلسطینی

روزنامه القدس العربی نوشت: "ژاکلین فرارجه،" وکیل انجمن اسیران فلسطینی گفت: مقامات اشغالگر اسرائیل یازده اسیر را از میان هجده اسیر، که به صورت غیر قانونی بازداشت شده اند و به اعتصاب غذا دست زده اند، از زندان عنتصیون به زندان عوفر منتقل کردند.  

 

این وکیل در ادامه اظهارات خود افزود: شماری از اسیران مجروح که در عوفر زندانی هستند از وخامت اوضاع بهداشتی و تعلل مقامات زندان در درمان آنان شکایت کرده اند و برخی از آنان درباره اقدام مقامات اسرائیلی به شکنجه شان در حین بازداشت سخن گفتند.

 

از سوی دیگر، بیست و هشت اسیر فلسطینی در زندان «حواره» (جنوب شهر نابلس) به وکیل مدافعشان اعلام کردند که قصد دارند برای درمان محمد عویضات (اسیر نوزده ساله) و انتقال دادن آن از این زندان دست به اعتصاب خواهند زد.

 

در همین حال، "فارس قدوره،" رئیس انجمن اسیر فلسطینی با اشاره به مسئله اسیران زن فلسطینی پرداخت و خاطرنشان کرد: پس از آغاز تحولات اخیر قدس در اکتبر سال گذشته، شمار اسیران زن فلسطینی به سه برابر افزایش یافته است.

 

قدوره در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی زن، گفت: اسرائیل، پنجاه و نه زن را، از جمله دیما الواوی (دوازده ساله) کوچکترین اسیر زن در جهان، به اسارت گرفته است و آنان در شرایط بسیار وخیمی به سر می برند. شمار اسیران نوجوان به سیزده اسیر رسیده است و مقامات زندان در شکنجه دادن و تحقیقات با آنان و دیگر اسیران زن تفاوت قائل نمی شوند.