گروه تروریستی داعش برای اولین بار کل لبنان از حزب‌الله، مسیحیان و مردم تا دولت این کشور را تهدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری «لبنان دبایت»، دو فرد مسل که خود را لبنانی و عضو داعش معرفی کردند، لبنان، حزب الله، مسیحیان و «سعد الحریری» رئیس حزب المستقبل را تهدید کردند.

در این پیام تصویری 11 دقیقه‌ای با کیفیت، که با عنوان «ای نوادگان صحابه در لبنان» از دفتر رسانه‌ای «ولایت الرقه» (استان رقه سوریه)، مرکز «امارت داعش» صادر شده است، دو نفر از عناصر لبنانی داعش بدون آنکه صورت خود را بپوشانند، لبنانی‌ها را تهدید کردند.

تروریست‌ها در این ویدیو، از اهل تسنن لبنان خواسته‌اند «انقلاب» کنند و با ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده داعش یا به گفته آنان «الخلیفه ابراهیم» بیعت کنند.

داعش در این پیام، مدعی شده است، حزب الله ابزار جنایت در لبنان است و نظام سوریه با همدستی عرب‌ها و نیز «اربابان صلیبی‌» آن‌ها به لبنان تجاوز کرد.

تروریست‌ها در پیام دوم خود با عنوان «خطاب به طاغوت‌های دولت لبنان»، «نهاد المنشوق» وزیر کشور، «تمام سلام» نخست وزیر و «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان را تهدید کرده و آن‌ها را مخاطب قرار دادند و گفتند: هرگز نخواهید توانست جلوی حرکت دولت اسلامی [داعش] به طرف خودتان را بگیرید.

تروریست‌ها بار دیگر با استفاده ابزاری از نام «قدس»، گفتند: شاید برای رسیدن به قدس از روی جنازه‌ها و جسد‌های تکه تکه شده شما بگذریم.

پیام سوم تروریست‌ها متوجه مسیحیان لبنان بود؛ این دو لبنانی گفتند: از پیروان صلیب می‌خواهیم تسلیم خداوند شده و به نبوت محمد [ص] ایمان بیاورند تا خون خود را از این طریق حفظ کنند و الا باید جزیه پرداخت کنند و اگر امتناع کردند دولت اسلام [یعنی داعش، از مجازات کردن آن‌ها] عاجز نیست.

این تهدید داعش علیه لبنان و حزب‌الله و مردمی مسیحی این کشور، با فشارهای اخیر و جدید عربستان به لبنان همزمان شده که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان از این فشارها به «مرحله جدید» هجمه عربستان به لبنان یاد کرد.