نماینده صهیونیست‌پرور، ممنوع السفر شد

یک منبع مسئول در وزارت کشور مصر اعلام کرد که این وزارت خانه بنا به دستور دادستانی کل مصر، نام "توفیق عکاشه" مالک شبکه "فراعین" را در فهرست افراد ممنوع السفر قرار دهد.

عکاشه ده روز پیش و در پی پذیرایی از سفیر رژیم صهیونیستی در منزل خود، با رأی نمایندگان از پارلمان مصر اخراج شد.

در همین حال دادستانی کل مصر، عکاشه را به جعل مدرک دکترا هم متهم کرده است.

موضوع جعل مدرک دکترای توفیق عکاشه برای اتخاذ اقدامات قانونی مناسب در اختیار دادستانی کل مصر قرار گرفته و در پرونده آمده است که عکاشه مدرک دکترای خود منسوب به یک دانشگاه آمریکایی را که وجود خارجی ندارد، خریداری و جعل کرده است.

مجلس نمایندگان مصر به اتفاق آرا، عضویت توفیق عکاشه را به علت استقبال از سفیر اسرائیل در مصر در منزلش و بررسی مسائل امنیت ملی مصر با او و نیز اهانت به جمال عبدالناصر رئیس جمهوری اسبق مصر و توهین به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری و درخواست برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، لغو کرد.

لغو عضویت عکاشه در مجلس نمایندگان مصر بعد از مخالفت نمایندگان با نتایج کمیته تحقیق صورت گرفت که ابتدا تصمیم گرفته بود وی را فقط تا پایان دوره فعلی جلسات مجلس از حضور در جلسات محروم کند، اما این تصمیم با مخالفت نمایندگان مجلس مصر روبرو شد.

پس از آن، اولین حضور عکاشه در صحن اصلی مجلس مصر به درگیری میان نمایندگان منجر شد، به گونه ای که یکی از نمایندگان به نام "کمال أحمد" درواکنش به حضور عکاشه در مجلس، با کفش ضربه ای به سر او وارد کرد.

در ادامه، مجلس نمایندگان مصر با موافقت 465 عضو از اعضای حاضر خود، عضویت عکاشه را لغو کرد.