۰«سرگئی ایوانوف» رئیس دفتر ریاست‌جمهوری روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد، روسیه تمام تجهیزات لازم برای حفاظت از پایگاه‌های نظامی در سوریه را از جمله سامانه‌های دفاعی اس-400 را حفظ خواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا روسیه سامانه‌های اس-400 را پس از خروج از سوریه در این کشور نگه خواهد داشت، گفت: به منظور تأمین امنیت به طور موثر، چه امنیت هوایی و چه زمینی، پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع هوایی مورد نیاز است.

ایوانوف تأکید کرد، روسیه قصد دارد عملیات مبارزه با تروریسم در سوریه را شدت بخشد اما چنین حجم گسترده‌ای از نیروها و تجهیزات نظامی برای تحقق این هدف لازم نیست.

وی افزود: ما به هیچ عنوان در حال کاهش شدت عملیات مبارزه با تروریسم نیستیم، ما سعی داریم این عملیات را شدت بخشیم اما آنچه مسلم است این حجم از تجهیزات و نیروهای نظامی برای انجام این امر ضرورتی ندارد.

رئیس دفتر کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در ادامه گفت: در حال حاضر که من این اظهارات را مطرح می‌کنم، نخستین جنگنده‌ها راهی روسیه شده‌اند.

ایوانوف این اظهارات را در پاسخ به این سوال خبرنگاران مطرح کرد که «آیا عملیات مبارزه با تروریسم روسیه پس از خروج از سوریه شدت کمتری خواهد یافت».