نبرد دیپلماتیک آمریکا با روسیه بر سر برنامه موشکی ایران

مقام‌های آمریکایی امروز (سه‌شنبه) از ادامه مواجهه روسیه و آمریکا بابت برنامه موشکی ایران خبر دادند.

به گزارش وبگاه « واشنگتن فری بیکن» مقام‌های دولت آمریکا اعلام کردند که کاخ سفید درحال مهیا کردن خود  برای مواجهه دیپلماتیک با روسیه بابت آزمایش های موشکی اخیر ایران است و در عین حال در پی انتشار گزارش رسمی در زمینه متهم کردن ایران در نقض قوانین بین‌المللی به خاطر شلیک های موشکی ممنوع شده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا در حال وارد کردن فشار به شرکای خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد در اعلام عمومی توبیخ ایران به خاطر آزمایش موشک‌های بالستیکی است که دولت آمریکا آن‌ها را نقض قوانین بین‌المللی برمی‌شمارد.

البته روسیه روز گذشته (دوشنبه) با اتخاذ موضعی مخالف آمریکا کنار ایران قرار گرفت و مدعی شد که این آزمایش‌های موشکی نقض توافق هسته‌ای نیست.

یکی از مقام آمریکایی مطلع در این زمینه به واشنگتن فری بیکن اعلام کرد که دولت آمریکا در نبرد دیپلماتیک با روسیه در سازمان ملل متحد قرار گرفته است و این کشور همراه با متحدانش در شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله آلمان، هفته جاری گزارشی را در زمینه آزمایش اخیر موشکی ایران و نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل  تقدیم شورای امنیت کنند.

این مقام امریکایی گفت: «بر خلاف باور روسیه، ما، آمریکا، به شدت معتقدیم که آزمایش‌های موشکی بالستیک ایران  نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل متحد است. موشک‌هایی با حداقل مهمات 500 کیلوگرم و برد دست کم  300 کیلومتر به طور اساسی قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند و ما قصد داریم اطلاعات فنی مورد نیاز برای تاکید به این موارد  را عرضه نماییم.»