عناصر گروه تروریستی داعش در 14 ماه گذشته بیش از یک پنجم از اراضی تحت کنترل خود را در سوریه و عراق از دست داده اند. تحلیلگران مؤسسه "آی اچ اس" اعلام کردند حملات هوایی روسیه، ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، نیروهای کُرد، نیروهای دولتی روسیه و عراق و شبه نظامیان شیعه به شدت با عناصر گروه تروریستی داعش مبارزه و آنها را نابود کرده اند. گروه تروریستی داعش به تازگی بخشهای زیادی از اراضی خود را در عراق از دست داده است. شهر فلوجه، یکی از پایگاه های اصلی این گروه تروریستی نیز از تصرف داعشی ها آزاد شده است.

 

گروه تروریستی داعش به دنبال از دست دادن درآمدهای نفتی و اراضی تحت تصرف خود، مجبور شده است حقوق عناصر این گروه را نصف کند. بنابر اطلاعات فاش شده وزارت خزانه داری داعش، عناصر این گروه تروریستی در حال حاضر ماهیانه 100 پوند دریافت می کنند.

 

اگرچه گروه تروریستی داعش اراضی نفتی زیادی را تصرف کرده است؛ اما از بین رفتن دسترسی آسان به داخل ترکیه و تلاش مقامات این کشور برای جلوگیری از اقدامات داعشی ها نزدیک مرز ترکیه با سوریه، عناصر این گروه را مجبور کرده نفت خود را در بازارهای داخلی سوریه و عراق بفروشند.

 

13 ژانویه سال جاری میلادی (23 دی 94)، ائتلاف بین المللی پایگاه اصلی بیت المال گروه تروریستی داعش را در موصل بمباران کرد که در نتیجه آن میلیون ها دلار از دارایی های عناصر داعش از دست رفت.

 

گروه تروریستی داعش 3 هزار کیلومتر مربع از اراضی خود را در سوریه از دست داده است که این معادل بیش از دو برابر ظرفیت لندن است.

 

داعش یک پنجم اراضی خود را از دست داد+ نقشه