با وجود مرگ تعداد بسیاری از فرماندهان اصلی گروه تروریستی داعش، بسیاری از اعضای این گروه همچنان در مخفیگاه های مختلف به سر می برند.

 

نیروهای آمریکایی اعلام کرده اند ابوعمر شیشانی، یکی از مهم ترین فرماندهان داعشی، را در طی عملیاتی به هلاکت برسانند. با این حال کارشناسان معتقداند مرگ اعضای اصلی گروه تروریستی داعش برای توقف فعالیت این گروه کافی نیست. "پاتریک اسکینر،" کارشناس موسسه امنیتی "سوفان" در نیویورک، در این باره اظهار کرده است: "داعش آن چنان گسترش یافته که حتی مرگ فرمانده کل آن نیز آسیبی به این گروه وارد نخواهد کرد."

 

طرح از بین بردن فرماندهان داعش، ضررهایی را نیز به همراه داشته است. با افزایش عملیات مختلف بر علیه این گروه و مرگ بسیاری از اعضای آن، نام فرماندهان جدید داعش اعلام نمی شود. با این حال تعدادی از اعضای اصلی داعش همچنان زنده هستند و نام آن ها نیز در رسانه های جهان منتشر شده است.

 

ابوبکر بغدادی
فرمانده کل گروه تروریستی داعش در جمع آوری اعضای این گروه و گسترش قدرت آن در منطقه نقش مهمی ایفا کرده است. دولت آمریکا در حال حاضر جایزه ای 10 میلیون دلاری برای بغدادی تعیین کرده است. او با وجود سن پایین 44 سال توانسته طرفداران بسیاری به دست آورد و کنترل داعش را در دست گیرد.

 

تحت تعقیب ترین اعضای داعش چه کسانی هستند؟+ تصاویر

 

ابوعلاء العفری 
یکی از قدیمی ترین اعضای گروه القاعده در عراق، العفری در زمان فعالیت خود توانست پایه های گروه داعش در عراق را بنا کند. او در سال 2012 پس از فرار از زندان به داعش پیوست و به عنوان دست راست بغدادی معرفی شد. آمریکا 7 میلیون دلار جایزه برای اطلاعات محل سکونت العفری تعیین کرده است.

 

تحت تعقیب ترین اعضای داعش چه کسانی هستند؟+ تصاویر

 

أبو محمد العدنانی
مرد 38 ساله ای از شمال سوریه که در سال 2014 به عنوان سخنگوی داعش معرفی شد. او در سال های 2005 تا 2010 در زندان های آمریکا حبس بود. العدنانی یکی از مسئولان اصلی گسترش داعش در عراق و سوریه محسوب می شود. سوریه در حال حاضر جایزه ای 5 میلیون دلاری برای العدنانی تعیین کرده است.

 

تحت تعقیب ترین اعضای داعش چه کسانی هستند؟+ تصاویر