کارشناس مسائل عربی شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد: مواضع کشورهای عربی و اسرائیل هر روز به هم شبیه تر می گردد. روابط اسرائیل با مصر رو به بهبود است و اخباری درباره سفر هیئت سعودی به اسرائیل شنیده می شود.

به گفته تحلیلگر صهیونیست، خشم عربستان از سیاستمداران لبنان، مقدمه ای برای اعلام حزب الله به عنوان سازمان تروریستی بود. مدتی پیش عربستان سعودی وزرای خارجه کشورهای عربی را برای محکومیت ایران در پی تجاوز به سفارت این کشور دعوت کرد. لبنان این اقدام را نپذیرفت و این باعث خشم سعودیها از لبنان شد و سعودیها به میزان نفوذ حزب الله در لبنان پی بردند و در اقدامی انتقام جویانه کمکهای مالی خود را به ارتش لبنان قطع کردند.

از سویی نگرانی سعودیها از دسترسی حزب الله به جنگ افزارهای پیشرفته آنها را به این اقدام واداشت. تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهارات برخی شخصیت های عربستان و کشورهای عربی خلیج فارس را در این باره پخش کرد.

جمال بن حسن نماینده بحرینی در اظهاراتی گستاخانه در این باره مدعی شد: «حزب الله غده سرطانی است و باید از انتشار آن جلوگیری کرد. حزب الله مایه عقب ماندگی و ذلت لبنان است».

کارشناس مسائل عربی تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: سید حسن نصرالله عربستان سعودی را باعث و بانی ناآرامی ها و فتنه افکنی در لبنان و عراق و جنگ افروزی در سوریه و یمن دانست و خشم سعودی ها را دوچندان کرد.