اسناد کشتار مردم توسط «منصور هادی» موجود است

جنبش انصارالله یمن تاکید می‌کند که «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهوری فراری این کشور مستقیما وارد عرصه میدانی شده و به مقابله و سرکوب ملت یمن و انقلاب مسالمت آمیز آن برخاسته است.

«علی عبدالمجید»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: دستگاه قضایی یمن مستنداتی در اختیار دارد که دست داشتن هادی در عملیات‌های تروریستی و هدایت جنگ و تشکیل گروه‌های تروریستی که اقدام به کشتار مردم یمن کردند، را به اثبات می‌رساند.

عبد المجید افزود: با وجود این مستندات هادی نمی‌تواند، نقش خود را در نابودی کشور با حمایت‌های لجستیکی و اطلاعاتی‌اش انکار کند و انصارالله پرونده جنایی هادی و شبه نظامیان وابسته به وی را ارائه خواهد کرد.

این عضو جنبش انصارالله همچنین عربستان را به آموزش عناصر مسلح و برنامه ریزی برای عملیات‌های تروریستی در خاک یمن متهم و تاکید کرد: مستندات و مدارک موجود در این‌باره نیز به شورای امنیت ارائه خواهد شد و خواهان اتخاذ تدابیر حقوقی در این خصوص هستیم.

از سوی دیگر، سرهنگ «حسن الموری» تاکید کرد که عربستان در پس انتشار گروه‌های تروریستی در یمن و آموزش عناصر این گروه‌هاست و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خود را ملزم به مقابله با این پدیده در کشور می‌دانند و از این حیث ریاض به تهدیدی علیه سراسر منطقه تبدیل شده است.

عربستان جنگنده اماراتی را سرنگون کرده است

«بروز نقص فنی و یا اتمام سوخت» به دستاویز دائمی سعودی‌ها و ائتلاف عربی جهت توجیه سرنگونی جنگنده‌هایشان تبدیل شده، ترفندی که جامعه بین المللی به خوبی به آن واقف است و آن را به سخره می‌گیرد.

هم اکنون اماراتی‌ها مجبور هستند، جام زهری را سر بکشند که سعودی‌ها به آنها تقدیم و وادار به نوشیدنشان می‌کنند، چون بر کسی پوشیده نیست، حضور اماراتی‌ها و سعودی‌ها کنار یکدیگر در میدان یمن به معنای فراموشی یا کنار نهادن اختلافات دیرینه فیمابین نیست.

روزنامه انگلیسی «گاردین» با اشاره به این موضوع، پرده از اختلافاتی برمی‌دارد که از 5 سال پیش تاکنون میان آل نهیان و آل سعود وجود دارد و در این اواخر تشدید شده است.

به نوشته گاردین تشدید این اختلافات موجب اقدام ریاض علیه ابوظبی در یمن شده و عرصه یمن را به میدان انتقام‌گیری عربستان از امارات مبدل کرده و در جدیدترین افشاگری‌ها از این دست، منابع نظامی اماراتی تصریح کردند که جنگنده اماراتی که در روزهای اخیر در منطقه «البریقه» سقوط کرده، از نوع اف 16 و نه «آپاچی» بوده است.

از سوی دیگر، درحالی که فرماندهی نیروهای مسلح امارات در یمن از مفقود شدن یک فروند جنگنده این کشور در یمن خبر داد که یک روز پس از آن، ائتلاف عربی اعلام کرد که دو خلبان اماراتی در اثر سقوط جنگنده‌شان جان خود را از دست داده‌اند.

در این‌باره ائتلاف عربی در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که این دو خلبان پس از سقوط هواپیمایشان در اثر نقص فنی در شهر عدن کشته شدند، در حالی‌که جنگنده اماراتی پس از بمباران انبار تسلیحاتی داعش در یک نقطه کوهستانی تحت تصرف این گروه، در کوه‌های البریقه شهر عدن سرنگون شده است.

همچنین «هانی الیزیدی»، مسئول منطقه البریقه در شمال عدن درحالی از یافتن لاشه این جنگنده اماراتی در یکی از مناطق کوهستانی شهر عدن خبر داد که واقعیت مورد تاکید اغلب فعالان و تحلیلگران و شاهدان در عدن، سرنگونی این هواپیما توسط پدافند عربستان سعودی بوده است.

این محافل دلیل این اقدام عربستان را بمباران مواضع داعش توسط این جنگنده اماراتی می‌دانند، در حالی‌که داعش در این منطقه از جمله هم‌پیمانان سعودی‌ها و خط قرمز آنها در عدن شمرده می‌شود و برکسی پوشیده نیست که ریاض از گروه‌های تروریستی تکفیری و امارات از گروه‌های مسلح میانه‌رو در عدن حمایت می‌کند.

باوجود هم‌پیمانی این دو کشور در تجاوز علیه یمن، اما هریک از آنها دارای منافع و مزدوران خاص خویش است که به صورت مستقل برای تحقق اهداف مورد نظرشان در یمن فعالیت می‌کنند.

آنچه این گفته را تایید می‌کند، حملاتی است که پیشتر جنگنده‌های عربستانی علیه گروه‌های مسلح وابسته به امارات و بالعکس انجام داده و این حملات را با متوسل شدن به دستاویز خطا در تعیین اهداف توجیه می‌کنند.

در این بین توسل به دستاویز خطای فنی به بهانه‌ای رایج بین ائتلاف عربی تبدیل شده، به گونه‌ای که پیشتر نیز سقوط یک فروند جنگنده بحرینی در منطقه جازان در جنوب غربی عربستان و همچنین یک فروند جنگنده مغربی به دلیل بروز خلل فنی توجیه شده بود.