شدت گرفتن حملات عربستان به استانهای مختلف یمن

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی طی 24 ساعت گذشته حملات خود به مناطق مختلف یمن را شدت بخشیدند.

یک منبع امنیتی گفت که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی چندین بار منطقه "عطان" و دو منطقه "الحفا" و "النهدین" در بخش السبعین، منطقه "العره" در ضلاع همدان و "الصمع" در بخش "ارحب" و بخش "بنی حشیش" در استان صنعا را بمباران کردند.

وی افزود که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز، آکادمی "الداهوق" در بخش "المتون" در استان الجوف را پنج بار بمباران کردند که در پی آن هفت شهروند یمنی به شهادت رسیدند.

به گفته این منبع، جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی همچنین دو کامیون حامل کپسول گاز برای مصارف خانگی و مواد غذایی را در بخش المتون در استان الجوف هدف قرار دادند. این کامیونها در حال حرکت به مقصد صنعا بودند.

این منبع در ادامه اظهار داشت که جنگنده‌‌های ائتلاف متجاوز سعودی سه کامیون را در بخش "صراوح" و دو بار نیز بخش "مجزر" در استان مأرب را بمباران کردند. جنگنده‌های سعودی همچنین پل "السیانی" در استان إب  را تخریب کرده و چهار بار فرودگاه الحدیده، سه بار منطقه "الغیل" و کوه الراجله در منطقه "حنه" و جنوب شرق منطقه الردف در بخش الوازعیه در استان تعز را بمباران کردند. جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی پنج بار نیز منطقه الحوبان در شرق شهر تعز را بمباران کردند.

وی افزود: یک شهروند یمنی که در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به بازار الخمیس در بخش مستبأ در استان حجه زخمی شده بود، به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.