خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری بلژیک از شنیده شدن صدای انفجار در بروکسل پایتخت این کشور در خلال عملیات پلیس در منطقه شربک در این شهر خبر داد.

رسانه های بلژیکی همچنین  از اجرای عملیات ضد تروریستی گسترده ای در  روز جمعه  در بروکسل خبردادند.
خبرگزاری بلگا بلژیک اعلام کرد یک مرد در خلال عملیات پلیس در منطقه شربک بروکسل خلع سلاح شد.
شبکه تلویزیونی الحدث نیز از وقوع دو انفجار در منطقه شربک در بروکسل پایتخت بلژیک خبر داد. 
این انفجارها در جریان عملیات پلیس ویژه در این منطقه روی داد.
شبکه العربیه نیز از کشته شدن یک فرد مظنون به دست پلیس بلژیک در این منطقه خبر داد . 
پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آر تی بی اف بلژیک گزارش داد: عملیات گسترده پلیس در منطقه شربک بروکسل در جریان است. یگان های ویژه پلیس فدرال بلژیک در این محل حضور دارند و گفته می شود نیروهای ویژه وارد یکی از واحدهای مسکونی شده اند. گفته می شود در آغاز این عملیات پلیس صدای انفجار شنیده شده است. برخی از شاهدان حادثه از وقوع تیراندازی نیز خبر داده اند. مسافران یکی از ترامواهای عبوری از این محل نیز تخلیه شده اند. 
نیروهای به شدت مسلح پلیس و خودروهای نظامی اطراف محل عملیات را محاصره کرده اند.
سرویس خنثی سازی ارتش بلژیک نیز در محل حاضر شده است. نیروهای پلیس محلی نیز در این منطقه حضور دارند اما گفته می شود هنوز مداخله ای در عملیات نداشته اند. 
در حال حاضر ارتباط این عملیات با تحقیقات کنونی در خصوص پرونده سوء قصدهای اخیر بروکسل ثابت نشده است. 
پایگاه اینترنتی رادیو آر تی ال انفو بلژیک نیز گزارش داد: گفته می شود در یکی از ایستگاه های اتوبوس یک شخص هدف عملیات پلیس است. پلیس این شخص را وادار کرده است که کت خود را در آورد تا مطمئن شود که وی کمربند انفجاری ندارد. صدای تیراندازی نیز شنیده شده است. هنوز معلوم نیست که آیا این فرد بر اثر این تیراندازی ها زخمی شده یا فقط شلیک هوایی صورت گرفته است. فرد مذکور بر روی زمین دراز کشیده و در حال صحبت با نیروهای پلیس است.
شبکه تلویزیونی الجزیره نیز  گزارش داد، شهرداری بروکسل اعلام کرد یک فرد مظنون که در جریان عملیات پلیس زخمی شده بود، بازداشت شده است که گمان می رود فردی مهم باشد .

 

فیلم