«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن جمعه شب به مناسبت گذشت یک سال از آغاز جنگ عربستان علیه یمن (ششم فرودین ماه 1394) سخنرانی کرد.

رهبر انصارالله گفت: ملت یمن در ۲۶ مارس سال ۲۰۱۵ (ششم فرودرین ماه ۱۳۹۴) از حملات دشمن غاصب سعودی غافلگیر شد و مردم بی گناه اولین قربانی این حملات بودند.

عبدالملک در ادامه به مانع تراشی عربستان در حل سیاسی بحران یمن اشاره کرد و گفت: این دشمن سعودی بود که با توسل به هر چیزی مانع ادامه گفت‎و‎گوی یمنی یمنی شد.

وی تاکید کرد که در ادامه جنایات سعودی، ائتلافی که در راس آن اسرائیل و آمریکا تحت رهبری و حمایت مالی عربستان قرار دارد، شکل گرفت.

رهبر جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اینکه جنایات عربستان علیه یمن همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: رژیم آل سعود حق همسایگی را رعایت نمی کند و یک همسایه متجاوز و غاصب است.

وی در ادامه از شجاعت و رشادت‌های سید حسن نصرالله و مواضع مستحکم دبیرکل حزب الله لبنان در دفاع از مردم یمن تمجید و از حمایت‎های حزب الله از ملت بی گناه یمن تشکر و قدردانی کرد. عبدالملک الحوثی همچنین از مواضع ملت ها و احزابی که در کنار ملت یمن ایستادند، تشکر و قدردانی کرد.

 رهبر انصارالله یمن اعلام کرد که دشمن سعودی آمریکایی، مناطق یمنی را بین اعضای القاعده و مزدوران آن مانند بلک واتر تقسیم کرد.