همکاری‌های سایبری آمریکا و آلمان افزایش می یابد

به نقل از رویترز، دو کشور بعد از دیدار هفته گذشته مقامات عالی رتبه دو طرف بر اهداف استراتژیک خود در این زمینه تاکید کرده اند.

کریستوفر پینتر، هماهنگ‌کننده امور سایبر در وزارت خارجه آمریکا گفته است دو کشور قبلا هم در این زمینه همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند، از جمله این همکاری‌ها می‌توان به اعمال قوانین خاص در فضای سایبر، تلاش برای ارتقای حقوق بشر و ... اشاره کرد،اما در چهارمین دور از گفتگوهای سالانه دو طرف در این زمینه قرار شد دامنه همکاری های مذکور باز هم گسترش یابد.

همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و آلمان در حوزه سایبر علی‌رغم افشاگری‌های ادوارد اسنودن در سال 2013 در مورد جاسوسی آژانس امنیت ملی این کشور از تلفن همراه آنجلا مرکل صدراعظم آلمان و همین طور استراق سمع از کاربران اینترنت و تلفن همراه در این کشور کماکان در سطح گسترده‌ای است.

دو کشور امیدوارند قوانین سایبری مورد توافق آنها در ارتباط با فضای مجازی در سطح بین المللی به کار گرفته شده و مورد پذیرش قرار بگیرد و از همین رو تحرکات گسترده ای را در سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا آغاز کرده‌اند. آلمان و آمریکا قصد دارند در زمینه آموزش‌های مرتبط با فضای سایبری در آفریقا، آمریکای لاتین و دیگر کشورهای در حال توسعه هم با یکدیگر همکاری کنند.