روزنامه انگلیسی «گاردین» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: چنانچه تاکنون ویدیوی دست دادن فاجعه‌بار «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا و «رائول کاسترو،» رهبر کوبا، را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم حتماً این کار را بکنید. در این صحنه غیرعادی که دوشنبه (هفته گذشته) و در پایان دیدار تاریخی اوباما و کاسترو روی داد، اینطور به نظر می‌رسد که کاسترو سعی دارد دست اوباما را به‌عنوان برنده مسابقه بوکس بالا ببرد؛ این در حالی است که حالت چهره رئیس‌جمهور آمریکا نشان می‌دهد وی اصلاً قصد نداشته برنده این بازی باشد. 

 

رهبر کوبا دست رئیس‌جمهور آمریکا را بالای سر خود می‌برد؛ اما اوباما که از این حرکت کاسترو ناراضی است، در برابر آن مقاومت می‌کند و باعث خلق صحنه‌ای غیرعادی و مضحک می‌شود که در آن دست اوباما بالای سر کاسترو و در میان زمین و هوا معلق مانده است؛ صحنه‌ای که اکنون از آن به‌عنوان «فاجعه‌بارترین دست دادن تاریخ» نام برده می‌شود. 

 

نگارنده گزارش سپس در ادامه می‌افزاید: با این حال، تاریخ پر از صحنه‌های غیرطبیعی و ناخوشایند احوال‌پرسی های رهبران جهان است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1- صحنه عاشقانه‌ای که جان کری و فرانسوا اولاند خلق کردند:
«جان کری،» وزیر امور خارجه آمریکا، پس از حملات تروریستی پاریس و هنگام ترک واشینگتن به مقصد پاریس، اظهار داشت: می‌روم تا پاریس را محکم در آغوش بگیرم. باید گفت وی به گونه‌ای به عهدش وفا کرد؛ زمانی که کری به پاریس رسید، با عجله خود را به «فرانسوا اولاند،» رئیس‌جمهور فرانسه، رساند تا به نشانه‌ی همدردی وی را به گرمی در آغوش بکشد. از سوی دیگر، اولاند قصد داشت از کری به شیوه‌ی معمول فرانسوی‌ها استقبال کند. ناشیانه عمل کردن و تعلل کری در بیان اظهارات همدردیش برای یک لحظه‌ صحنه‌ای مضحک خلق کرد؛ صحنه‌ای که در آن به نظر می‌رسید دو نفر قصد دارند یکدیگر را عاشقانه ببوسند. 

 

از صحنه عاشقانه کری و اولاند تا حرکت شرم‌آور جرج بوش در ضیافت شام  با نخست‌وزیر ژاپن+ تصاویر

 

 

2- نخستین دیدار شی جین پینگ و شینزو آبه:
رئیس‌جمهور چین و نخست‌وزیر ژاپن نیز در حاشیه نشست بلندپایه «سازمان همکاری های اقتصادی آسیا - اقیانوس آرام» (اپک) در سال 2014 (1393)، یکی دیگر از صحنه‌های غیرطبیعی و عجیب دیدار مقامات سیاسی را رقم زدند. پس از دو سال تنش میان چین و ژاپن، «شی جین پینگ» و «شینزو آبه» تصمیم گرفتند در حاشیه نشست اپک به‌طور خصوصی با یکدیگر دیدار کنند. اما، بی‌میلی رئیس‌جمهور چین برای دست دادن با نخست‌وزیر ژاپن به‌شدت در چهره وی آشکار بود. سردی رفتار شی جین پینگ و چهره مغموم شینزو آبه در لحظه دست دادن، صحنه‌ای جالب را برای شکار دوربین‌ها رقم زد.

 

از صحنه عاشقانه کری و اولاند تا حرکت شرم‌آور جرج بوش در ضیافت شام  با نخست‌وزیر ژاپن+ تصاویر

 

3- ویدیوی 5 ثانیه‌ای جرج بوش (بوش پسر) و مرکل که به سرعت به یکی از پربازدیدترین کلیپ‌های فضای مجازی تبدیل شد
این ویدیوی 5 ثانیه‌ای «جرج بوش،» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، را در حال ماساژ دادن شانه‌های «آنگلا مرکل،» صدراعظم آلمان نشان می‌دهد. این صحنه عجیب سال 2006 (1385)، در حاشیه نشست سران جی-8، رقم خورد. مرکل که از این حرکت غیرعادی جرج بوش ناراضی است تلاش می‌کند با حرکت سریع دستانش، وی را از این کار بازدارد.

 

از صحنه عاشقانه کری و اولاند تا حرکت شرم‌آور جرج بوش در ضیافت شام  با نخست‌وزیر ژاپن+ تصاویر

 

4- صحنه خجالت‌آوری که در ضیافت شام جرج بوش (بوش پدر) و کی‌ایچی میازاوا رقم خورد:   

در ضیافت شام سال 1992 (1371) رئیس‌جمهور سابق آمریکا و «ایچی میازاوا،» نخست‌وزیر اسبق ژاپن، نیز یکی دیگر از صحنه‌های نادر و غیرعادی دیدار مقامات سیاسی جهان روی داد. جرج بوش که پیش از این ضیافت نیز با حالت تهوع خود در نزاع بود، سرانجام بر سر میز غذا توان خود را از دست داد و ... . نکته جالب در این صحنه، حرکت انسانی و تحسین‌برانگیز میازاوا بود که سر جرج بوش را تا زمانی که وی توانست حال عادیش را بازیابد، در آغوش گرفت؛ با وجود آنکه این حرکت به قیمت استفراغ بوش بر روی وی تمام شد.  

 

از صحنه عاشقانه کری و اولاند تا حرکت شرم‌آور جرج بوش در ضیافت شام  با نخست‌وزیر ژاپن+ تصاویر

 

5- حرکت بسیار جالب جرالد فورد پس از سقوطش از پله‌های هواپیما (سال 1354): 
در سفر سال 1975 (1354) « جرالد رادولف فورد جونیور،» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، به اتریش نیز صحنه‌ای جالب خلق شد. پای فورد هنگام پایین آمدن از پله‌های هواپیما، لیز می‌خورد و وی با سر از پله‌ها پایین می‌آید. صحنه دیدنی زمانی خلق می‌شود که فورد بلافاصله سر پا می‌ایستد و با تظاهر به اینکه اتفاقی نیفتاده، دستش را برای احوال‌پرسی با صدراعظم اتریش دراز می‌کند. 

 

از صحنه عاشقانه کری و اولاند تا حرکت شرم‌آور جرج بوش در ضیافت شام  با نخست‌وزیر ژاپن+ تصاویر