جزئیات تازه درباره ترور مرد شماره دو داعش
وی در گفت و گو با "سی.ان.ان" خاطرنشان کرد، بالگرد حامل نیروهای ویژه که خودروی قادولی را تعقیب می کرد در آخرین لحظه بر اثر یک حادثه ناچار شد به خودروی وی شلیک کند.

وی از ارائۀ توضیحات بیشتر خودداری کرد.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما به صورت برنامه ریزی شده سرکرده های داعش را از بین خواهیم برد و قادولی دومین شخص مهم در داعش است که در ماه جاری با موفقیت ترور شد.

کارتر با خودداری از توضیح درباره چگونگی ترور قادولی گفت: ما کسی را که گمان می کنیم مسؤول امور مالی داعش بود از پا در آوردیم و توان آنها را برای پرداخت پول به عناصر جنگجو تضعیف کردیم.

کارشناسان معتقدند قادولی جانشین ابوبکر بغدادی خلیفۀ خودخوانده داعش بود که در صورت کشته شدن یا از دست دادن توان فرماندهی، جای او را می گرفت.

یک مسؤول آمریکایی قبلا در گفت و گو با سی.ان.ان گفته بود که مقام های این کشورمعتقدند مرد شماره دو داعش را در سوریه کشته اند. این فرد که به نام های عبدالرحمن مصطفی القادولی و حاج امام معروف بود، دو روز قبل در سوریه کشته شد اما نه در یک حمله هوایی. این جمله نشان می دهد که احتمالا نیروهای زمینی ویژه در قتل او نقش داشته اند.

مقام های عراقی جولای گذشته از مرگ القادولی در حمله هوایی ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا در تلعفر خبر داده بودند اما فرماندهی مرکزی آمریکا آن زمان اعلام کرد که اطلاعاتی در این زمینه ندارد.