فکر بکر معاون رئیس پلیس دبی درباره اسرائیل!

رای الیوم در گزارشی به قلم "لطیفه اغباریه" نوشت: معاون رئیس پلیس دبی پیشنهاد کرد به جای راه حل دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل،  فقط به  تشکیل کشور  اسرائیل  با فراگیری فلسطینی ها و یهودیان  بسنده کنیم  و اسرائیل پس از هفتاد سال به اتحادیه عرب  ملحق شود.    

 

نگارنده این گزارش در ادامه افزود: نمی دانیم راز فعالیتهای اخیر "ضاحی خلفان،" نائب رئیس پلیس دبی، چیست. مطالب وی در فضای مجازی در صفحه شخصی خود و نوآوریهایی که درباره فلسطینی ها و اوضاعشان دارد و پیشنهادهای عجیب و غریبی  که در این زمینه مطرح می کند همه به معنی عادی سازی آشکار  و مستقیم  روابط با اسرائیل است یا اینکه از باب "مخالفت کن و معروف شو" است. زیرا پایگاههای اینترنتی اجتماعی و بسیاری از شبکه های ماهواره ای به این اظهارات می پردازند. 

 

همانطور که "محمد ناصر،" روزنامه نگاری که در شبکه مکلمین، از یکی از اظهارات خلفان انتقاد کرد. خلفان پیشنهاد کرده است کشور فلسطین تشکیل نشود و فقط به یک کشور اسرائیلی بسنده شود که فلسطینی ها و یهودیان را شامل شود و اسرائیل پس از هفتاد سال به اتحادیه عرب  ملحق شود که در آن زمان  اعراب 75 درصد جمعیتش را تشکیل خواهند داد. وی همچنین در صفحه توئیتر نیز این پیشنهاد را مطرح کرد که  اسرائیل به اتحادیه عرب بپیوندد.
  
مطالبی که خلفان در فضای مجازی منتشر می کند پس از آن صورت می گیرد که اعلام شد هفده یهودی از یمن وارد اراضی اشغالی شدند.  مقامات صهیونیست با یک عملیات سری که هفته گذشته آن را فاش کرد این یهودیان را به اسرائیل آورد. شبکه دوم تلویزیون رزیم صهیونیستی اعلام کرد آوردن این گروه از یهودیان به اسرائیل در چارچوب عملیات سری آژانس یهود انجام شد که یک سال به طول انجامید.
 
خلفان در واکنش به  این خبر گفته است  نباید با یهودیان با این عنوان که آنها دشمن هستند تعامل کنیم؛ بلکه باید با یهودیان اینگونه تعامل کنیم که آنها پسر عموهای ما هستند  و  با آنان  بر سر میراث زمین اختلاف داریم و هر کس دلیل ارائه کند به این اختلاف فیصله می دهد. وی با  این پیشنهاد طرح ادغام یهودیان در یک سرزمین را تقویت می کند. 
وی در یکی از نوشته هایش در فضای مجازی آشکارا به تشکیلات خودگردان فلسطین توهین کرد و گفت افزوده شدن یک کشور به دولتهای عربی به معنی اضافه شدن یک کشور شکست خورده به دیگر کشورهای عربی شکست خورده است و چیزی بیشتر از این نیست.

 

محمد ناصر در برنامه مصر امروز  در شبکه تلویزیونی "مکلمین"  به یکی از حرفهای خلفان در گفتگو با یکی از شبکه های ماهواره ای اشاره  و تاکید کرد: اسرائیل عقل وی را به بازی گرفته است. خلفان گفته بود اسرائیل برای میهن عربی خطرناک نیست؛ بلکه خطر اصلی در ایران و اخوان المسلیمن نهفته است.  

 

در همین زمینه خلفان گفت از نام فلسطین خوشش نمی آید زیرا این نام از «فلس» و «طین» تشکیل می شود. وی افزود نام اسرائیل بهتر است.

 

نویسنده  در ادامه نوشت صریح بگویم اظهار نظر درباره این حرفها هدر دادن انرژی مان است به ویژه اینکه اظهاراتش همانطور که خودش گفته است نظر شخصی  اوست و این حرف را یک فلسطینی یا سخنگوی فلسطینیها نزده است که بیانگر دردهایشان باشد و رنجها و مشکلات فلسطینیها را درک کرده باشد.