هواپیمارُبایی در قبرس/رباینده هواپیما تهدید کرده کمربند انفجاری خود را منفجر می کند

شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: یک هواپیمای مسافربری ربوده شده پس از تغییر مسیر در فرودگاه لارناکا در قبرس به زمین نشست.

 

شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: پلیس قبرس اعلام کرد یک هواپیمای مسافربری مصری ربوده شده در فرودگاه لارناکا به زمین نشست.

 

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی مصر که پس از ربوده شدن در قبرس به زمین نشست از شهر اسکندریه به طرف قاهره پایتخت مصر در حال حرکت بود.

 

به گزارش آسوشیتدپرس، یک مقام قبرسی گفت احتمال می رود یک بمب در هواپیمای ربوده شده مصری وجود داشته باشد.

 

هواپیمارُبایی در قبرس/هواپیمای ربوده‌شده به زمین نشست/احتمال وجود بمب در هواپیما

 

یک مقام رسمی مصری روز سه شنبه اعلام کرد  55 مسافر و هفت خدمه پرواز سرنشینان هواپیمای مسافربری ربوده شده مصری بودند که پس از تغییر مسیر در قبرس به زمین نشسته است.

 

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از رادیو دولتی قبرس اعلام کرده بود این هواپیما 80 الی 81 سرنشین دارد و گمان می رود یک فرد مسلح در داخل آن باشد.

 

منابع مصری گفتند هواپیمای ربوده شده مصری یک فروند ایرباس 320 بوده است.

 

هواپیمارُبایی در قبرس/هواپیمای ربوده‌شده به زمین نشست/احتمال وجود بمب در هواپیما

 

یک مسئول سازمان هواپیمایی کشوری مصر اعلام کرد یکی از سرنشینان هواپیمای ربوده شده مصری خلبان هواپیما را تهدید کرده است که کمربند انفجاری خود را منفجر می‌کند.

 

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: تلویزیون قبرس از آزاد شدن مسافران هواپیمای مصری ربوده شده خبر داد. 

 

به گزارش این شبکه، مذاکره با هواپیماربا همچنان ادامه دارد.

 

یک مقام قبرسی اعلام کرد ربایندگان هواپیمای مصری به زنان و کودکان اجازه دادند هواپیما را ترک کنند.

 

هواپیمارُبایی در قبرس/هواپیمای ربوده‌شده به زمین نشست/احتمال وجود بمب در هواپیما+ تصاویر

 

فرودگاه لارناکا در قبرس که هواپیمای مصری ربوده شده در آن به زمین نشسته بود، بسته و همه پروازها در آن شد. مسیر پروازها به مقصد فرودگاه لارناکا به دیگر فرودگاه های قبرس تغییر یافت. 

 

رادیو قبرس اعلام کرد فقط شماری از مسافران این هواپیما آزاد شدند و نیروهای ضد تروریسم قبرس در فرودگاه لارناکا مستقر شدند. 

 

سی مصری، ده آمریکایی و هشت انگلیسی سرنشین هواپیمای ربوده شده مصری هستند.

 

شرکت هواپیمایی مصر اعلام کرد عامل ربودن هواپیمای مسافربری مصری همچنان از خروج پنج مسافر خارجی و کادر پرواز این هواپیما جلوگیری می کند. 

 

هواپیماربا خواستار فرود هواپیما در ترکیه شده بود.

 

در پی ربوده شدن یک فروند هواپیمای مسافربری مصری که از شهر اسکندریه عازم قاهره بود و پس از تغییر مسیر در فرودگاه لارناکا به زمین نشست، "نیکاس آناستاسیادس،" رئیس جمهور قبرس با "عبدالفتاح السیسی" همتای مصری خود تلفنی گفتگو کرد.

 

شرکت هواپیمایی مصر، اجیپت ایر EGYPTAIR در بیانیه ای جدید اعلام کرد فقط خدمه و چهار خارجی همچنان در هواپیمای ربوده شده هستند.

 

یک مقام وزارت امور خارجه قبرس اعلام کرد فردی که هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مصر را که از اسکندریه به قاهره می رفت، ربوده هنوز هیچ درخواستی مطرح نکرده است.

 

خبرگزاری دولتی مصر روز اعلام کرد ملیت فردی که امروز هواپیمای مسافربری را ربود، مصری است.

 

رادیو قبرس گزارش داد: رباینده هواپیمای مصری دارای انگیزه های شخصی بوده است. وی پیش از این یک همسر قبرسی داشته است.

 

شبکه تلویزیونی الحدث خبر داد: منابع قبرسی اعلام کردند ابراهیم سماحه عامل ربودن هواپیمای مسافربری مصری خواستار پناهندگی سیاسی به قبرس شد.

 

منابع خبری اعلام کردند رباینده هواپیمای مصری خواستار گفتگو با همسر قبرسی خود شده که او را طلاق داده است.