روزنامه هاآرتص چاپ رژیم صهیونیستی در یادداشتی مدعی شد دونالد ترامپ پیشتار رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌‌خواهان میانه‌روترین نامزد این حزب است.

هاآرتص در توجیه این ادعای خود نوشت: «اولا ترامپ در مقایسه با دیگر جایگزین‌هایش از جمله تد کروز و بیشتر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه قصد نداشت در اعزام جنگنده‌های آمریکایی علیه هواپیماهای روسی در سوریه تعجیل کند آنهم زمانی که نیروهای این کشور در خاک سوریه حضور داشتند.

ترامپ همچنین با جنگ در عراق مخالفت کرده و وعده داده بود که دخالت نظامی در سوریه را پایان خواهد داد. وی قصد دارد که سرمایه گذاری آمریکا در ناتو را کاهش دهد و مانند (باراک) اوباما (رئیس‌جمهور آمریکا) نمی‌خواهد کلانتر جهانی باشد اما قصد دارد منافع امریکا بالاخص در بخش اقتصادی را حفظ کند.»

این روزنامه صهیونیستی با بیان اینکه ترامپ با رهبران کشورهای جهان سر جنگ ندارد، اضافه کرد: «به همین دلیل بود که (ولادیمیر) پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) هم از وی تقدیر کرد.»

هاآرتص درخصوص رویکرد ترامپ در برابر ایران نیز مدعی شد: «ترامپ همچنین مانند دیگر نامزدها منتقد اقدامات اوباما برای برقراری ارتباط با ایران نیست.»

این در حالی است که این نامزد جنجالی هرچند پیشتر گفته بود توافق را حفظ، اما تقویت می‌کند، اخیرا در سخنرانی‌های خود صراحتا اعلام می‌کند اگر رئیس جمهور شود توافق هسته‌ای را لغو خواهد کرد.

ادعاهای روزنامه صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که اکثر تحلیلگران و گروه‌های سیاسی اجتماعی دونالد ترامپ را تندروترین نامزد ریاست جمهوری آمریکا می‌دانند که اظهارات بسیار تند و نژاد پرستانه‌ای را نیز علیه مسلمانان اعلام داشته است.