احتمال خروج ترامپ از جمع جمهوری‌خواهان
دونالد ترامپ -- نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -- بار دیگر از احتمال حضور مستقل خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده سخن گفت. احتمالی که در صورت تحقق می‌تواند انتخابات نوامبر را تحت تأثیر قرار دهد.

 

ترامپ طی مصاحبه‌ای با اعلام اینکه همچنان قصد دارد به عنوان یک جمهوری‌خواه وارد رقابت‌های انتخاباتی آمریکا شده و هیلاری کلینتون را شکست دهد، ضمن منتفی ندانستن حضور مستقل خود در انتخابات، تصمیم نهایی در این خصوص را منوط به شرایط انتخاباتی آینده عنوان کرد.

 

ترامپ تاکنون در طول رقابت‌های انتخاباتی اخیر در مورد اینکه آیا درصورت کسب نکردن عنوان نامزدی جمهوری‌خواهان یا به گفته خودش، رفتار "غیرمنصفانه" کمیته ملی جمهوری‌خواهان با وی به صورت مستقل وارد گردونه رقابت‌های انتخاباتی آمریکا خواهد شد یا خیر، مواضع تردیدآمیزی اتخاذ کرده است. وی در ماه سپتامبر، با امضای نامه‌ای متعهد به حمایت از نامزد نهایی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد؛ اما در رویداد انتخاباتی بزرگی که به تازگی از سوی سی‌ان‌ان ترتیب داده شده بود تا حدودی از تعهد خود عقب نشینی کرد. دو رقیب باقی مانده ترامپ یعنی "تد کروز" سناتور تگزاس و "جان کیسیک" فرماندار اوهایو نیز از این وعده انتخاباتی خود عقب نشینی کرده‌اند.

 

اگرچه دونالد ترامپ در صدر نظرسنجی‌های سراسری قرار دارد و تاکنون در اکثر رقابت‌های ایالتی پیروز شده است، هنوز مشخص نیست که آیا برای کسب عنوان نامزدی جمهوری‌خواهان می‌تواند آرای موردنیاز 1237 نماینده را بدست آورد یا خیر. وی تاکنون بارها به صورت تلویحی اعلام کرده است در صورتی که حزب جمهوری‌خواه او را به عنوان نامزد نهایی خود معرفی نکند، به صورت مستقل وارد رقابت‌ها خواهد .