پیونگ یانگ یک سامانه دفاع هوایی جدید را آزمایش کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز شنبه اعلام کرد، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر آزمایش یک سامانه دفاع هوایی جدید نظارت کرده است. آزمایش این سامانه دفاع هوایی توسط پیونگ یانگ در شرایطی است که تنش در شبه جزیره کره بالا گرفته است.

طی ماه گذشته رهبر کره شمالی بر اجرای چندین مانور نظامی نظارت داشته است که شامل شلیک موشک های بالستیک و یک سامانه موشکی چند منظوره و یک توپخانه دوربرد بوده است.

این اقدامات در واکنش به مانور بزرگ نظامی مشترک بین آمریکا و کره جنوبی انجام شده است. آزمایش این سامانه دفاع هوایی در شرایطی انجام شده است که نشست دو روزه امنیت هسته ای در واشنگتن به میزبانی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برگزار شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: کیم جونگ اون شخصا آزمایش سامانه دفاع هوایی را زیر نظر داشته تا قابلیت آن را بررسی کند.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرد: کره شمالی در ساعت 12 و 45 دقیقه بعد از ظهر جمعه به وقت محلی، سامانه دفاع هوایی را آزمایش کرده است.

رهبر کره شمالی رضایت کامل خود را از آزمایش موفقیت آمیز این سامانه موشکی اعلام کرده است.

کره شمالی 6 ژانویه چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده و در ماه فوریه نیز یک ماهواره را با استفاده از موشک بالستیک به فضا پرتاب کرده است.

باراک اوباما در نشست امنیت هسته ای به همراه شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی شرکت کرده و خواستار افزایش فشار بر کره شمالی در واکنش به آزمایش های هسته ای و موشکی این کشور شده است.

به‌رغم آنکه کره شمالی به پیشرفت‌هایش در زمینه برنامه موشکی بالستیک خود می‌بالد، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند این کشور تا ساخت موشک بالستیک قاره‌پیما که بتواند تهدیدی برای آمریکا باشد یک دهه یا شاید زمان بیشتری فاصله دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد این ماه در واکنش به آزمایش هسته‌ای ماه ژانویه کره شمالی تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور اعمال کرد. آمریکا نیز اخیرا تحریم‌هایی جدید علیه کره شمالی اعمال کرده است.