سرگردانی پناهجویان پس از توافق بر سر اخراج آن ها از ترکیه

در آستانه اجرای توافق حاصله میان اتحادیه اروپا و آنکارا برای ارجاع پناهجویان غیرقانونی از یونان به ترکیه، صدها پناهجو در تلاش برای یافتن راه فرار، سرگردان هستند.

بنابه گزارش شبکه خبری یورونیوز، با قطعی شدن توافق اتحادیه اروپا و ترکیه برای ارجاع پناهجویان غیرقانونی از یونان به ترکیه٬ صدها تن از این پناهجویان که در اردوگاه‌های یونان حضور دارند، در تلاش برای یافتن راه فرار برای اجتناب از ارجاع به ترکیه هستند.

یکی از این پناهجویان که از اتباع سوریه است و در بندر جزیره خیوس سکونت دارد، می‌گوید: «اخراج ما اشتباه بزرگی خواهد بود. ما خطرات زیادی را به جان خریدیم به خصوص در راه ترکیه به یونان. ما به طور غیرقانونی از ترکیه به اینجا آمده‌ایم و نمی‌توانیم به آنجا بازگردیم. اگر ما را به آنجا بفرستند مجبور خواهیم شد باز هم تلاش کنیم تا همان راه را برگردیم چون ما برای حفظ جانمان فرار کرده‌ایم و نمی‌خواهیم در ترکیه یا یونان بمانیم و می‌خواهیم به آلمان یا اتریش برویم.»

بر اساس این گزارش، طی 24 ساعت اخیر بیش از 700 پناهجو اردوگاه خیوس را ترک کرده‌‌اند و در حال حاضر در این جزیره که در چند ده کیلومتری مرز ترکیه قرار دارد، سرگردان هستند.