نفوذ داعش به مناطق کمربندی بغداد تکذیب شد

به نقل از پایگاه النهرین، کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی عراق گفت: نیروهای مردمی و ارتش عراق بر مناطق اطراف بغداد به ویژه ناحیه الیوسفیه مسلط هستند و داعش در این مناطق نفوذ نکرده است.

وی افزود: این که یک عامل انتحاری به نیروهای  مردمی در ابوغریب در غرب بغداد در چند هفته قبل یورش برده است دلیل این نیست که داعش بر منطقه مسلط شده است و دلیلی نمی شود که گفته شود منطقه وضعیت خطرناکی پیدا کرده است.

النوری تاکید کرد: تروریست های داعش توان تسلط بر مناطق تحت اشغال خود در الشرقاط در استان صلاح الدین و موصل را ندارند پس چگونه می توانند در مناطق اطراف بغداد نفوذ کنند.

سخنگوی نیروهای مردمی افزود: بحث تسلط داعش بر مناطق اطراف بغداد و تسلط بر برخی مناطق تلاشی بیهوده برای منحرف کردن نگاهها از هیت در غرب الانبار یا البشیر در جنوب کرکوک با هدف خدشه وارد کردن به روحیه ملت عراق و ممانعت در روند اصلاحات سیاسی است.

وی حرف و حدیث ها درباره اینکه نیروهای مردمی حقوق خود را نگرفته اند تکذیب کرد و گفت: همه نیروها حقوق خود را گرفته اند.

از سوی دیگر یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک اعلام کرد: نیروهای امنیتی اعم از ارتش عراق و فرماندهی عملیات بغداد و نیروهای مردمی مناطق اطراف بغداد را در کنترل دارند و اخبار مربوط به خروج نیروهای مردمی از الیوسفیه درست نیست.

در همین حال سعد المطلبی از مسئولان محلی بغداد نیز گفت: اقدامات اخیر در منطقه قره گل در غرب منطقه اللطیفیه در جنوب بغداد به بازگشت آوارگان به آن مربوط می شود.یورش داعش به یکی از منازل و کشتن اعضای خانواده ای در آن و کار گذاشتن تله های انفجاری در این مناطق پس از بازگشت آوارگان بوده است.برخی نیروهای مردمی از قره گل به منطقه النعیمه برای کنترل اوضاع رفته اند و همین موضوع سبب شد که برخی از هسته های مخفی برای برهم زدن اوضاع بهره برداری کنند.

وی خواستار تقویت نیروهای مردمی در این منطقه شد.

شایان ذکر است که اخیر مناطق کمربندی بغداد به ویژه در غرب پایتخت شاهد برخی مشکلات امنیتی و حضور داعشی ها بوده است که به اعتقاد ناظران امور به مشغول بودن نیروهای امنیتی و مردمی در آزاد سازی دیگر مناطق تحت اشغال داعش مربوط می شود.