دروغ بزرگ بی بی سی فارسی درباره ارتش سوریه

 اخیرا ارتش و نیروهای دفاع  وطنی سوریه به همراه  نیروی هوایی فدراسیون روسیه گام مهمی در پاکسازی مناطق تحت تصرف داعش برداشتند.

پیروزی "قریتین" نشان داد که ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه  اراده جدی در شکست حصر  "دیرالزور"  دارند و در این مسیر به دنبال آزاد سازی مناطق نزدیک به این شهر هستند تا پیشروی ها آسان تر شود.

مسیر پیشروی ارتش سوریه به شکلی است که با آزاد سازی "قریتین" (که اخیرا صورت گرفته) ، نبرد نزدیک به سمت "رقه" و "دیر الزور" با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و این مهم باعث موفقیت های بیشتر ارتش سوریه می گردد.

 

 

**"قریتین" کجاست؟

"قریتین" یکی از شهرهای سوریه و  از توابع استان "حمص" بوده  که از سال تابستان سال  2015 میلادی در تصرف تروریست های داعش بوده و اخیرا در سال 2016 میلادی از دست تروریست ها خارج شده است. سازو کار پاکسازی "قریتین" اینگونه بود که ابتدا اطراف این شهر پاکسازی شد و ارتفاعات راهبردی مشرف به شهر تحت کنترل ارتش درآمد و بعد از آن حمله به شهر انجام شد.   یکی از ابعاد مهم شهر  "القریتین"  در "ریف حمص"،  موقعیت مهم مواصلاتی این شهر در مرکز سوریه است.

 

 

 

 

**"قریتین"  چگونه آزاد شد؟

عملیات آزادسازی شهر  "القریتین" دهه اول فروردین بلافاصله پس از پایان موفق عملیات آزادسازی شهر تاریخی و باستانی "تدمر (پالمیرا)" در "ریف شرقی حمص"  آغاز شد.  ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه ابتدا مناطق  "المزارع" ، "الخروبی الکبیر" در شمال غرب "القریتین" ،  "ثنیة حمص"، "ارتفاع الجبیل"،  "نقطه 861" و محیط پیرامونی القریتین پاکسازی شد.

این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه، پس از خنثی‌سازی شمار زیادی مین کار گذاشته شده از سوی تروریست‌ها در "القریتین"، از چند محور وارد این شهر شدند.    یگان‌های ارتش سوریه همچنین پس از ورود به این شهرک، به تعقیب تروریست‌های باقی‌مانده در آن اقدام کردند.

فرمانده کل ارتش سوریه و نیروهای مسلح اعلام کرد یگان‌هایی از ارتش و نیروهای مسلح با همکاری گروه‌های دفاع ملی و با پشتیبانی و حمایت نیروهای هوایی سوریه و روسیه امنیت و ثبات را به شهرک  "القریتین"  و مزارع اطراف آن بازگرداندند.   در این بیانیه از سوری‌ها خواسته شده است که  ارتش کشورشان را تا سرکوب نهایی تروریسم و احیای و صلح و ثبات در سرتاسر سوریه، یاری کنند.

**اهمیت راهبردی شهر "قریتین"

 

شهر "قریتین"  از نظر راهبردی ویژگی های منحصر به فردی دارد که از جمله آن می توان به  نزدیکی این منطقه به شهر استراتژیک "القصیر" اشاره کرد که در سال 2013 میلادی آزاد شده بود و در اطراف این شهر از شمال و جنوب و شرق و غرب مناطق مهمی وجود دارد. همچنین شهر  "قریتین"  دسترسی را به "حمص" ، "رقه" ، "ریف دمشق" و "مناطق مرزی لبنان" افزایش می دهد.

 

 

یکی دیگر از اهمیت های شهر "قریتین" این است که پایتخت هر چه بیشتر از دسترس تروریست های تکفیری داعش خارج می شود و این موضوع می تواند روحیه  شورشیان را بیش از پیش تضعیف کند. 

 

مهم ترین اهمیت پاکسازی شهر "قریتین" این است که دژ داعش در استان "حمص" فروریخت که البته  پس از "رقه" دومین دژ مهم در سوریه برای تروریست ها محسوب می شد که پشتیبانی از تدمر (در زمان اشغال) و تنگ تر کردن حلقه محاصره "دیرالزور" را از آنجا انجام می دادند.

در شرق منطقه  "قریتین"  شهر مهم "دیرالزور" قرار دارد که در ماه های اخیر ژنرال "سید عصام زهرالدین" مرد افسانه ای ارتش سوریه آن را به سختی حفظ کرده است ؛ پرتاب محموله های هوایی "دمشق-مسکو" توانسته کمک هایی ولو ناچیز به  "عصام زهرالدین"  داشته باشد تا وی از سقوط شهر جلوگیری کند.

**دروغ بزرگ  "بی بی سی فارسی" درباره "ارتش سوریه"

چند روز پیش شبکه سلطنتی انگلیس که از پیروزی های ارتش سوریه عصبانی بود ، تلاش کرد تا با انجام یک مصاحبه با یکی از تحلیلگران سیاسی غربی پیروزی های نظامیان سوری را زیر سوال ببرد و این موضوع باز هم بی طرفی شبکه "بی بی سی فارسی" را  زیرسوال برد.

 

 

در این تحلیل که از سوی یکی  از آنالیزور های غرب آسیا غربی صورت گرفت ارتش سوریه به تبانی با داعش متهم شد. این دروغ بزرگ و مضحک در حالی مطرح می شود که  شهر "دیرالزور" مدت هاست در محاصره تروریست های تکفیری بوده و اگر تبانی بین ارتش سوریه و داعش رخ داده چرا آن ها بدون درگیری حصر "دیرالزور" را رها نمی کنند؟

اگر داعش و ارتش سوریه تبانی کرده اند؛  چرا ده ها نظامی سوری در "تدمر" در زمان اشغال( تابستان 2015) از سوی داعش اعدام شدند و چند اگر دیگر که  تلویزیون "بی بی سی فارسی" نمی تواند به آن پاسخ دهد.   

کشورهای غربی طبق گفته "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه سابق آمریکا خالق داعش هستند و از آن پشتیبانی می کنند و اخیرا هم سندی مبنی بر حمایت یکی از کشورهای منطقه از داعش از سوی  "مسکو"  ارائه شده است.

 به نظر می رسد پس از شکست حصر "دیرالزور" در سوریه  باید منتظر موفقیت های ارتش و نیروهای دفاع وطنی در "رقه" باشیم که با این موفقیت به تدریج نابودی داعش در  "شامات"  صورت می گیرد.