باکو: ما آتش‌بس را نقض نکردیم

مقامات جمهوری آذربایجان بار دیگر ارمنستان را مقصر تنش‌ها و درگیری‌های نظامی اخیر در قره‌باغ اعلام کردند.

به دنبال از سرگیری درگیری‌های نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منازعه قره باغ، تنش‌‍‌ها در این منطقه بالا گرفت و کار به حملات نظامی متقابل دو کشور کشیده است؛ حملاتی که باکو و ایروان یکدیگر را به آغاز آن متهم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در ادامه روند اتهام‌زنی‌ها درباره مقصر اغاز درگیری‌ها در قره باغ، رئیس‌جمهور آذربایجان در نشست شورای امنیت ملی اینم کشور با دفاع از اقدامات ارتش این کشور، ارمنستان را مقصر درگیری‌های اخیر خواند.

الهام علی اف گفت: «آنها(ارمنستان) به مواضع ما حمله کردند و سربازان و پرسنل ما جان خود را از دست دادند. متعاقب این اقدام ارتش ما ضربه مهلکی به سر دشمن وارد کرد و اکنون آنها دارند در جهان فریاد می‌زنند که آذربایجان آتش‌بس را نقض کرد».

وی افزود: «ما آتش‌بس را نقض نکردیم و ما فقط به طور متناسب به اقدامات تحریک‌آمیز پاسخ دادیم. تا زمانی که ارمنستان از اقدامات تحریک‌آمیز دست برندارد، ارتش آذربایجان به تنبیه آنها ادامه خواهد داد».

از سوی دیگر رسانه‌هایی چون اینترفکس گزارش دادند که جمهوری آذربایجان که از کشته شدن ۱۲ نیروی خود در درگیری‌های قره باغ خبر داده بود، امروز دوشنبه کشته شدن سه تن دیگر را تایید کرده است.