شیخ «محمد البصری»، سخنگوی جریان الرسالی یکی از گروه‌های بسیج مردمی عراق که شیخ «عدنان الشحمانی» رهبری آن را برعهده دارد اظهار داشت: تلاش‌های داعش برای حمله به گروه‌های بسیج مردمی نتیجه‌ای جز تلفات سنگین برای این دشمن تروریستی-تکفیری نخواهد داشت.

البصری گفت: دشمن داعشی در مدت اخیر تلاش زیادی برای پیشروی به سوی مواضع حضور نیروهای بسیج مردمی داشت که رزمندگان الرسالی این تروریست‌ها را متحمل خسارت سنگین جانی کرد.

وی افزود: رزمندگان جریان الرسالی با موشک‌های کورنیت تجمعی پانزده نفره از تروریست‌های داعش را با دقت بالا در داخل ساختمانی هدف گرفتند به گونه‌ای که هیچ داعشی زنده از آنجا خارج نشد و همگی به هلاکت رسیدند.

البصری گفت: یگان الرسالیون از منطقه خان ضاری به دروازه‌های کرمه الفلوجه و پل فلوجه در استان الانبار پیشروی کرده‌اند.

در خصوص دیگر یگان‌های بسیج مردمی عراق نیز البصری گفت: فرماندهی عملیات مشترک و نیروهای امنیتی شامل ارتش و بسیج مردمی عراق همچنان در حال پیشروی هستند همان گونه که دیروز اخبار مسرت بخشی از آزادی کبیسه شنیدیم و هیت هم در شرف آزادی کامل و برافراشته شدن پرچم عراق در آنجاست.

وی افزود: یگانی از عملیات سامراء منطقه جزیره سامراء را تا شرقاط پاکسازی کردند و در عملیات مقدماتی برای نبرد آزادسازی موصل نیز شاهد پیشروی گسترده یگان های نظامی و گروه های بسیج مردمی هستیم.

منابع خبری بامداد دوشنبه اعلام کردند نیروهای عراقی در اقدامی که می تواند داعش را هرچه بیشتر به سمت مرزهای سوریه عقب براند بخش هایی از شهر هیت در استان الانبار در غرب استان بغداد را از این گروه تروریستی بازپس گرفتند.

آزادسازی شهر «هیت» که در 240 کیلومتری بغداد قرار دارد محور ارتباطی داعش با شهر سامرا را قطع کرده و باعث می‌شود شهر فلوجه تنها پایگاه داعش در نزدیکی پایتخت باشد.

داعش در 22 ژوئن 2014 (اول تیر 1393) کنترل هیت را در دست گرفت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که طی این مدت هزاران نفر از ساکنین هیت از این شهر گریخته‌اند.

پیشروی‌ نیروهای عراقی در هیت پس از بازپس‌گیری رمادی در اواخر ماه دسامبر (اوایل دی ماه)، آخرین دستاوردهای ارتش در استان الانبار بوده است. برای بازپس گیری فلوجه در شمال رمادی نیز عملیات مهمی تدارک دیده شده است.