به نقل از رسانه‌های عراق، فرماندهی عملیات بغداد از دفع حمله تروریست‌های داعشی به مناطق سمال الکرمه و جنوب فلوجه خبر داد که در نتیجه آن بیش از 100 داعشی به هلاکت رسیدند.

بر اساس بیانیه‌ای که در این باره منتشر شده است، فرماندهی عملیات بغداد صبح امروز با یورش باندهای تروریستی داعشی به مناطق شمال الکرمه و جنوب فلوجه مقابله کرد و نیروهای شجاع ما این حمله را دفع کردند و طی آن خسارت‌ها و تلفات سنگینی به دشمن وارد شد و بیش از 100 تروریست داعشی در این عملیات از پای درآمدند.

آزادسازی دو منطقه الانبار

خبر دیگر این‌که مناطق النصر و الحمیدان در استان الانبار عراق از لوث تروریست‌های داعشی پاکسازی شد.

بر  اساس این گزارش، جنگنده‌ها و توپخانه ارتش عراق در چارچوب عملیات الانبار مواضع تروریست‌های داعشی را هدف قرار دادند که در نتیجه آن مناطق النصر و الحمیدان آزاد و پنج خودروی بمب‌گذاری شده هم منفجر شد.

هشدار عصائب اهل الحق درباره وضع امنیتی خطرناک بغداد

این در حالی است که گروه مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق روز دوشنبه هشدار داد هسته‌های پنهان وابسته به داعش در بغداد وجود دارد و این گروه بارها درباره خطرناک بودن وضع پایتخت هشدار داده است.

بر اساس گزارش الغدپرس، جواد الطلیباوی سخنگوی نظامی عصائب  اهل الحق در بیانیه‌ای گفت ما بارها درباره خطرناک بودن وضع اطراف بغداد هشدار  دادیم و اعلام کردیم که هسته‌های پنهان مترصد فرصت هستند تا با هماهنگی تروریست‌های داعشی موجود در منطقه الکرمه و فلوجه، امنیت بغداد را برهم بزنند، ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که وضعیت به مراحل بسیار خطرناکی رسیده و ضروری است تا فرمانده کل نیروهای مسلح دستور اجرای عملیات متمرکزی برای پاکسازی  الکرمه و فلوجه و مقابله با هسته‌های مخفی در اطراف بغداد را صادر کند.

تشدید تدابیر امنیتی در استان الدیوانیه

خبر دیگر  اینکه نیروهای امنیتی عراق در استان الدیوانیه، تدابیر امنیتی را در  این استان در پی انفجارهای تروریستی در  الناصریه و بصره تشدید کردند.

به گزارش تسنیم، تدابیر امنیتی در استان الدیوانیه که بی‌سابقه گزارش شده است برای جلوگیری از هرگونه رخنه امنیتی و ممانعت از تکرار انفجارهای استان‌های بصره و الناصریه تشدید شده است و نیروهای امنیتی در خیابان‌ها و مراکز مهم شهر مستقر شده و خیابان‌های شلوغ که شهروندان در آن حضور دارند، بسته شده و تدابیر ورود و خروج به استان هم تشدید شده است.

از سوی دیگر یک منبع در اداره اطلاعات الدیوانیه گفت اطلاعات دقیقی به دست آمده است مبنی بر این‌که گروه‌های تروریستی طرح‌هایی برای عملیات تروریستی در این  استان همانند انفجارهای اخیر در استان‌های جنوبی آماده کرده‌اند.

تروریست‌های تکفیری روز گذشته، خطیب اهل سنت مسجد ابوبکر در منطقه العامل بغداد را به قتل رساندند.